حمایت مالی دولت اسلوونی از پروژه‌های کارآفرینی در پایتخت

مقامات شهر لیوبلیانا، پایتخت کشور اسلوونی، از حمایت مالی خود به مبلغ ۸۰۰ هزار یورو در بخش نوآوری‌ها و خلاقیت‌های شهری خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قرار است به زودی یک نوآوری جدید با هدف کمک به مراکز تجاری و استار تاپ‌های محلی راه‌اندازی شود تا هزینه‌های مورد نیاز این مراکز را در اولین مراحل آغاز به کارشان تأمین کند. هدف دولت از انجام این اقدام، تسریع پیشرفت مراکز تجاری و استار تاپ‌های محلی و تبادل ایده‌های جالب آن‌ها برای توسعه شهری است که برای این کار، شهردار لیوبلیانا در همان ابتدای پیاده‌سازی پروژه‌ها، مبلغ ۸۰۰ هزار یورو اختصاص داده است. کارآفرینان محلی نیز از حمایت مالی دولت برای پیاده‌سازی طرح‌های خود در جهت اشتغال‌آفرینی برای جوانان برخوردار خواهند شد.

آژانس توسعه منطقه‌ای لیوبلیانا پیشگام پروژه فوق خواهد بود و قرار است مراکز تجاری را از نظر محیط، دانش و مهارت‌های لازم برای رشد و موفقیت مورد حمایت قرار دهد. کل پروژه از هفت مجموعه برنامه کارآفرینی چهارماهه تشکیل خواهد شد که مرحله اول آن جایگاهی برای ۱۲ شرکت‌کننده را در بر خواهد گرفت. در مدت زمان پیاده‌سازی پروژه، تعداد ۷۸ مرکز تجاری از منافع و مزایای برنامه برخوردار خواهند شد و آخرین پروژه قرار است در سی‌ام سپتامبر سال ۲۰۲۳ به بهره‌برداری برسد.

شرکت‌کنندگان در حین اجرای پروژه‌ها از دانش متخصصان و کارشناسان حرفه‌ای برخوردار خواهند شد و ایده‌ها و تمایلات تجاری خود را با آن‌ها برای تصمیم‌گیری نهایی به اشتراک خواهند گذاشت. مقامات رسمی محلی نیز متعهد شده‌اند تمام توان خود را به کار گیرند تا پروژه‌هایی را که در قلمرو قدرت آن‌ها در حال اجرا خواهد بود، از نظر مالی مورد حمایت قرار دهند.

تنها شرایطی که مقامات شهر لیوبلیانا برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته است این که داوطلبان باید شهروند یکی از ۲۶ کلانشهر منطقه باشند و بتوانند یک قرارداد اشتغال تمام وقت چهار ماهه با اسپانسرهای مالی امضا کنند. شرکت‌کنندگان پس از امضای قرارداد نیز باید در ایده‌پردازی برای پروژه‌های مهم توانا باشند تا بتوانند به بهترین نحو در اجرای پروژه‌ها سهیم باشند.

کد خبر 436622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.