خانه هنرمندان تغییر کاربری نمی‌دهد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان اعلام کرد که خانه هنرمندان تغییر کاربری نخواهد داد و تحت مالکیت بنیاد شهید به کار خود ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چندی پیش با رأی قوه قضائیه عمارت خانه هنرمندان اصفهان واقع در پارک ایثارگران به مالکیت بنیاد شهید درآمد. این عمارت برای بیش از ۲۰ سال تحت نظر حوزه هنری مرکزی برای گردهم آمدن هنرمندان یک شهر بود. از روز گذشته تاکنون تملک بنیاد شهید بر این مرکز هنری مهم باعث شده تا هنرمندان اصفهان واکنش‌های مختلفی نسبت به این اتفاق داشته باشند.

مهدی احمدی‌فر، رئیس حوزه هنری اصفهان در مصاحبه‌ای که شب گذشته با خبرنگار ایمنا داشت، اعلام کرد که: "چندی پیش اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان ادعای مالکیت عمارت خانه هنرمندان را مطرح و مستندات خود را به دادگاه ارائه کرد. سپس قوه قضائیه به نفع بنیاد شهید رأی داد و بر اساس حکم دادگاه عمارت خانه هنرمندان اصفهان در سازمان ثبت اسناد و املاک به نام بنیاد شهید ثبت شد. روز سه‌شنبه هفته گذشته از سوی بنیاد شهید با حوزه هنری تماسی برقرار شد و آنها اعلام کردند که به این عمارت نیاز دارند و باید تحویل آنها شود."

بر اساس خبرهای رسیده مسئولان حوزه هنری و اداره‌کل بنیاد شهید استان اصفهان صبح امروز _شنبه ۱۱ مردادماه_ جلسه‌ای مشترک داشتند و درباره کاربری و بحث‌های مالکیت عمارت خانه هنرمندان تصمیم‌هایی گرفته شده است.

داریوش وکیلی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان درباره خروجی این جلسه و تصمیم نهایی برای کاربری و سرنوشت خانه هنرمندان اصفهان به خبرنگار ایمنا گفت: "خانه هنرمندان یک مجموعه فرهنگی است و بنیاد شهید هم ماهیتی فرهنگی دارد و ان‌شاءالله با همکاری و همدلی هنرمندان هیچ تغییری کاربری در خانه هنرمندان صورت نخواهد گرفت. "

وی افزود: "بنیاد شهید مدافع حقوق جامعه ایثارگران است و امیدوارم با همکاری هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر بتوانیم گام‌های مؤثری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برداریم. "

وکیلی درباره پیشنهاد حوزه هنری مبنی بر اجاره این بنا از بنیاد شهید، توضیح داد: "در مورد این مباحث حقوقی هنوز توافق نشده و بخش‌های حقوقی حوزه هنری و اداره‌کل بنیاد شهید باید به موافقت برسند. "

کد خبر 436620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.