خاتمی، احمدی‌نژاد را به هیئت دولت دعوت نمی‌کرد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در زمان دولت اصلاحات آقای خاتمی، محمود احمدی نژاد را به جلسات هیئت دولت دعوت نمی‌کرد که من مخالف بودم و آن اقدام را تأیید نمی‌کنم.

به گزارش ایمنا، سید محمود میرلوحی، درباره اختلاف بین دولت و شهرداری در مورد ساخت‌وساز ملک نهاد ریاست جمهوری در منطقه جماران و دعوت نشدن شهردار تهران در جلسات هیأت دولت اظهار کرد: مساله مدیریت یکپارچه شهری امروز در دنیا یک اصل مستقر و جا افتاده است که ما به مفهوم واقعی کلمه در آن عقیم هستیم. سال‌ها بحث‌های مختلفی در این مورد مطرح شده است و همین حالا نیزبحث این طرح هنوز درمجلس وجود دارد.

وی ادامه داد: در موضوع اداره شهر و مسائلی که می‌گذرد مدیریت شهری نمی‌تواند یک تافته جدا بافته باشد. در تهران نیز همیشه این موضوع مطرح بوده و مراودات شهرداری و دولت چیزی نیست که بتوان از آن عدول کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برخی اختلاف نظرها بین شهرداری و دولت گفت: به طور مثال گاهی پیش می‌آید که جابجایی عوارض باعث افزایش قیمت مسکن شده است یا گاهی در مدیریت شهری چنین نقدی نسبت به برخی اقدامات دولت درباره مسکن بوده است.

میرلوحی گفت: در تهران ۵۰ درصد مالیات کشور رقم می‌خورد، ۴۰ درصد دانشگاه‌ها در آن هستند، ۴۰ درصد تولید ناخالص ملی را دارد بنابراین نمی‌توان مدیریت شهری را از دولت جدا کرد. عکس این هماهنگی آسان و شدنی است اما دولت و شهرداری باید تعامل داشته باشند.

وی به حضورش در دولت اصلاحات به عنوان معاون وزارت کشور اشاره کرد و ادامه داد: در آن زمان نیز بنده با اینکه آقای خاتمی، محمود احمدی نژاد را به دولت دعوت نمی‌کرد مخالف بودم و آن اقدام را تأیید نمی‌کنم. بعد ازآن هم آقای قالیباف با آقای احمدی نژاد به اختلاف خوردند و حضور نیافتن شهردار در جلسات هیأت دولت خساراتی را داشت. شورای پنجم این نقاب و فاصله را برداشت و اگر بخواهیم در مدت پنج سال حضور شهردار در دولت برکات و آثار آن را برشماریم، فراوانند.

میرلوحی گفت: در همین موضوع کرونا این همکاری و همدلی به نفع شهروندان بوده است. در موضوع بافت فرسوده ومسکن مهر بسیار مفید بود. اگر در همان زمان احمدی نژاد و قالیباف اختلاف وجود نداشت به جای اینکه مسکن مهر را با این میزان هزینه در مناطق دور افتاده بسازند، این هزینه به بافت فرسوده تهران منتقل می‌شد و بسیار کمک می‌کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه همکاری بین دولت و شهرداری ثمرات زیادی دارد، اظهار کرد: رئیس جمهور، رئیس دولت تدبیر و امید است و حناچی نیز مردی آرام و معمار؛ این خصوصیات اقتضا می‌کند که اگر گله و شکایتی هم وجود دارد رفع شود. در جماران یک نظریه و مصوبه وجود دارد و بیت حضرت امام (ره) هم پیگیر مصوبه است.

وی افزود: در تهران طرح‌ها یکی و دو تا نیست. همین الان طرح خیابان انقلاب و نیروی هوایی و ده‌ها طرح دیگر از این دست وجود دارد. در تهران مدیریت بحران، مسکن و ده‌ها مورد دیگر وجود دارد که تماس بین دولت و شهرداری فراوان است. اگر قرار باشد این تماس گسست کند نیاز به قدرت و دقت فراوانی دارد که بی‌ثمر است.

میرلوحی در گفت‌وگو با شهر گفت: به نظر من اختلاف بین دولت و شهرداری حل می‌شود. بعید است رئیس دولت تدبیر و امید نتواند با شهردار معمار و آمار صحبت کنند و اختلافات را حل کنند.

کد خبر 436618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.