شهری امن‌تر و پاک‌تر با همکاری کودکان

گروهی از معماران خوش ذوق اهل کلانشهر پلوودیو در کشور بلغارستان در قالب بازی تلاش کرده‌اند کودکان شهر را به همراه والدینشان به پاکسازی و مرتب‌سازی شهر سوق دهند و خود نیز در این فرآیند مشارکت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات رسمی پلوودیویی با همکاری نیروهای امنیتی و معماران برجسته شهر رویدادهایی آموزشی در خصوص ایجاد فضاهای شهری بهتر ارائه دادند. این رویداد با عنوان "ایجاد شهری امن‌تر و پاک‌تر با همکاری کودکان" نوآوری‌ها و خلاقیت‌های متعددی را در بر گرفت و در نتیجه همه افراد جامعه به خصوص کودکان را به مشارکت فراخواند.

اولین گروه از رویدادهای فوق در پارک Repressed در منطقه Trakia به مرحله اجرا در آمد و شامل بازی‌هایی آموزشی و سرگرمی برای جذب کودکان بود. همه فعالیت‌های این رویداد به ایجاد عادات و نگرش‌هایی مثبت برای زندگی در شهری بهتر، پاک‌تر، زیباتر و با کمترین ترافیک جاده‌ای اختصاص داده شد. طی رویداد فوق، سبدهایی در سراسر پارک قرار داده شد که تمام اقشار جامعه، نهادها، تاجران و مراکز آموزشی را به مشارکت و مسئولیت‌پذیری در ارائه نوآوری برای جمع‌آوری مواد زائد تشویق می‌کرد.

بعضی مراکز آموزشی طرح‌هایی خلاقانه ارائه دادند که طی آن کودکان در قالب بازی مواد زائد موجود در پارک را جمع‌آوری می‌کردند و در این فرآیند با هم به رقابت می‌پرداختند. این کار نه تنها به پاکسازی پارک و شهر منجر می‌شد بلکه کودکان را نیز با کاهش آلودگی هوا و محیط شهری آشنا می‌کرد.

علاوه بر این برخی از افسران نیروهای امنیتی نیز برنامه‌های نمایشی مطرح کردند که در آن کودکان نقش‌های متفاوتی را به عهده می‌گرفتند و رفتارهای مناسب ترافیکی را به عموم مردم یادآوری می‌کردند.

پروژه فوق پیامدهای مثبت زیادی داشت به همین دلیل مقامات ارشد شهر تصمیم گرفتند پس از پایان موفقیت‌آمیز در پارک Repressed برنامه‌هایی مشابه را در سایر مناطق کلانشهر پلوودیو به مرحله اجرا در آورند و از این طریق به پاکسازی شهر و کاهش ترافیک جاده‌ای بپردازند.

کد خبر 436601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.