ساماندهی مادی نیاصرم با هدف توسعه گردشگری

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان از ساماندهی مادی نیاصرم خبرداد و گفت: ساماندهی بدنه و گذرهای مجاور مادی نیاصرم از چهارباغ تا شهید بهشتی باعث توسعه گردشگری در مجاور انهار می‌شود.

مهین شکرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری علاوه بر نورپردازی و باز زنده‌سازی محور تاریخی مادی نیاصرم به عنوان یکی از انهار خاص شهر اصفهان، انجام اقدامات دیگری همچون ساماندهی گذر عالم آرا، نورپردازی پل آذر، اجرای مبلمان ویژه در خیابان مطهری (پیاده‌رو ضلع جنوبی)، اجرای هنر شهری محور خیابان جامی و محور خیابان خلجا را در دستور کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: ساماندهی بدنه و گذرهای مجاور مادی نیاصرم از چهارباغ تا شهید بهشتی باعث توسعه گردشگری در مجاور انهار می‌شود.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای طرح پیرایش شهری در این منطقه، ادامه داد: معرفی خیابان کاشانی (حدفاصل خیابان صاحب روضات تا چهارراه هفتم محرم) به عنوان محور نمونه جهت پیرایش سیما و منظر شهری انتخاب شده است.

وی گفت: برای اجرای پیرایش شهری در خیابان کاشانی شامل رفع نازیبایی‌ها و ساماندهی تابلوهای سردر واحدهای تجاری- اداری، رفع خطر ساختمان‌ها طبق بند ۲۰ و اجرای ماده ۱۱۰ در خصوص زمین‌های بایر، ساماندهی و اقدامات عمرانی در جهت رفع نازیبایی و رفع آلودگی بصری طبق ضوابط ۲۰ گانه مبلمان شهری انجام شده است.

شکرانی اظهار کرد: بزرگ‌ترین ویژگی نهر نیاصرم این است که حد فاصل چهارراه تختی تا خیابان شهید بهشتی، یعنی طرفین نهر، درختان کهن قرار دارد و محل عبور وسیله نقلیه نیست و به شکلی طراحی شده که منازل اطراف، دسترسی‌های دیگری دارند.

وی افزود: این نهر به صورت گذر عابر و برای پیاده‌روی، یکی از محورهای گردشگری منطقه است و چهارباغ را به پل مارنان وصل می‌کند و در زمان جاری بودن آب در رودخانه منظره جذاب محسوب می‌شود.

کد خبر 436589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.