شهرداران غرب کشور پیمان همکاری امضا می‌کنند

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: این شهر در راستای تحکیم ارتباطات و ارتقای همکاری در زمینه گردشگری شهری در روز ۱۳ مردادماه میزبان شهرداران غرب کشور و دبیرکل دفتر ملی یونسکو خواهد بود و تفاهم نامه چهارجانبه در این خصوص امضا خواهد شد.

مهدی عبدالمالکی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در این نشست که با حضور شهرداران کرمانشاه، همدان و سنندج برگزار می‌شود تفاهم‌نامه مشترک این سه شهر و دفتر ملی یونسکو امضا خواهد شد، اظهار کرد: ایجاد کریدور گردشگری غرب کشور، اتفاق بسیار خوبی است که تأثیر بسزایی در ارتقای صنعت گردشگری شهری برای همدان به عنوان دروازه داخلی غرب کشور و سنندج و کرمانشاه به عنوان دروازه‌های برون مرزی اقلیم کردستان و عتبات عالیات خواهد داشت و می‌تواند به اتفاقات خوبی در راستای احیای صنعت گردشگری در شرایط کنونی و رفاه همشهریان منجر شود.

وی افزود: در این تفاهم‌نامه‌ها مواردی همچون تبادل فضاهای تبلیغاتی، برگزاری دیدارهای مشترک و احیای منطقه گردشگری غرب کشور توسط کرمانشاه، همدان و سنندج پیش بینی شده و امید است زمینه هم افزایی در مسیر توسعه گردشگری شهری غرب کشور را فراهم کند.

معاون فرهنگی شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: این کریدور می‌تواند معرف بخش عظیمی از فرهنگ اصیل ایران زمین باشد و آداب و رسوم یکی از قسمت‌های مهم ایران را به دنیا معرفی می‌کند.

وی با بیان این که فراهم کردن مقدمات پیوستن این شهرها به شبکه شهرهای خلاق می‌تواند به عنوان گام مهمی در این راستا باشد، گفت: در این نشست میزبان دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران خواهیم بود و هدف ایجاد رویکردی مشترک برای سه شهر کلیدی غرب کشور در زمینه توسعه گردشگری شهری است.

عبدالمالکی برگزاری کارگاه‌های آموزشی یونسکو در منطقه غرب کشور، لزوم برندسازی، تمرکز بر برنامه‌های مرتبط با نوروز و جاده ابریشم، ایجاد جاذبه‌های ویژه و استفاده از ظرفیت‌های مشترک سه شهر غرب کشور، تعریف زنجیره تجاری‌سازی و شناسایی بازارهای هدف فعالان گردشگری را از مفاد تفاهم نامه عنوان کرد و گفت: تمدن، اصالت تاریخی و پیشینه فرهنگی و هنری این استان‌ها پتانسیلی را فراهم آورده که علاوه بر تأثیرات اجتماعی و فرهنگی در اقتصاد این منطقه نیز اثرگذار باشد.

وی با اشاره بر لزوم برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در این راستا افزود: برگزاری برنامه‌های مشترک می‌تواند در معرفی ظرفیت‌ها مؤثر باشد که مقدمات این کار در تفاهم نامه در حال انعقاد بین این سه استان پیش بینی شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با اشاره به برگزاری موفق رویداد "کرمانشاه پایتخت آئین‌های نوروزی ایران" در نوروز ۹۸ از آمادگی این شهر برای برگزاری این رویداد به عنوان سرمایه ناملموس در حوزه گردشگری یاد کرد.

وی اصلی‌ترین المان توسعه کرمانشاه را صنعت گردشگری دانست و گفت: اگر سازمان یونسکو کرمانشاه را شهر خلاق خوراک معرفی کند، گردشگری این استان و در نتیجه اقتصاد مردم متحول می‌شود.

عبدالمالکی با اشاره به طرح کریدور گردشگری غرب کشور که شامل استان‌های کرمانشاه، کردستان و همدان است، افزود: سنندج شهر خلاق موسیقی است و همدان هم دنبال ورود به بحث شهر خلاق صنایع دستی است و اگر کرمانشاه هم شهر خلاق خوراک شود نوآوری و بدعتی جدید در حوزه گردشگری ایجاد می‌شود.

وی بحث خوراک را یکی از الزامات طرح کریدور گردشگری غرب کشور دانست و گفت: بر همین اساس تفاهم‌نامه همکاری بین این سه استان منعقد می‌شود تا بتوانیم همه ظرفیت‌ها و جذابیت‌های تاریخی، اقامتی و خوراکی را در یک مسیر درست و منطقی به مردم ایران و جهان معرفی کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه رونق در گردشگری موجب رونق ۱۱ محور اصلی مانند حمل و نقل، اقامت، سوغات و خوراک می‌شود، افزود: مهم‌تر از توسعه سخت‌افزاری و زیرساختی نوع نگاه و شکل برخورد با این قضیه از همه موارد اهمیت بیشتری دارد.

کد خبر 436583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.