۲۲۷ مورد مشکوک ابتلا به کرونا بین عشایر اصفهان شناسایی شد

مدیر روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان اصفهان از شناسایی ۲۲۷ مورد مشکوک ابتلا به کرونا در طرح غربالگری جامعه عشایری در این استان خبر داد.‌

ایرج دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به طرح غربالگری ویروس کرونا در جامعه عشایری اصفهان، اظهار کرد: ۳۰ هزار نفر از عشایر از ۲۵ اردیبهشت تا ۱۰ مرداد توسط کادر شبکه بهداشت غربالگری شدند که از این شمار ۲۲۷ مورد مشکوک ابتلاء به کرونا در بین عشایر شناسایی و ۱۴۳ نفر آنها به مراکز درمانی ارجاع شدند.

وی افزود: از این موارد مشکوک تست ابتلای ۳۹ نفر به کرونا مثبت بوده است که هشت نفر به بیمارستان منتقل و ۲ نفر بستری شدند.

مدیر روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون فوت بر اثر کرونا در بین عشایر گزارش نشده است، گفت: امسال نزدیک به ۵۲ هزار و ۹۰۰ نفر در قالب ۹۵۰۰ خانوار عشایری در شش شهرستان فریدونشهر، چادگان، سمیرم، دهاقان، شهرضا و شهرستان اصفهان (جرقویه) مستقر شدند.

دهقان به اقدامات پیشگیرانه از شیوع کرونا در بین عشایر اشاره کرد و افزود: تاکنون ۲۸ هزار و ۱۴۷ ماسک، یک هزار و ۱۳ لیتر مواد ضدعفونی کننده دست و یک هزار و ۲۵۷ لیتر مواد گندزدا بین عشایر توزیع شده است.

وی با بیان اینکه طرح غربالگری نزدیک به ۲۳ هزار نفر دیگر از جامعه عشایری ادامه دارد، خاطرنشان کرد: تیم‌های بهداشت و درمان هر روز به مناطق عشایری اعزام می‌شود.

کد خبر 436578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.