تخصیص ۱۵۰۰ قطعه بچه‌ماهی به مزارع پرورش خاویار

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: یک هزار و ۵۰۰ قطعه بچه‌ماهی خاویاری از سوی سازمان شیلات به مزارع استان اصفهان تخصیص داده شده است.

محمدرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در حال حاضر چهار مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در استان اصفهان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: از این چهار مزرعه فعال در سال گذشته حدود چهار تن گوشت ماهیان خاویاری و ۶ کیلوگرم خاویار استحصال شده و فعالیت این مزارع از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است.

وی افزود: حدوداً هشت سال طول کشید تا ماهیان خاویاری این مزارع به مرحله بهره‌برداری تخم خاویار برسند و یکی از مزرعه‌داران استان که در شهرستان آران و بیدگل فعالیت می‌کند تاکنون موفق به استحصال بیش از ۱۰ کیلوگرم خاویار در دو سال پیاپی شده است.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه آغاز فرایند پرورش ماهیان خاویاری در استان هدفمند و با سیاست‌گذاری بوده، تصریح کرد: یکی از اهداف توسعه و آغاز پرورش ماهیان خاویاری در سطح استان اصفهان جلوگیری از انقراض نسل این گونه ماهی در کشور بود که در اثر صید بی‌رویه در بستر دریای خزر، حیات آنها مورد تهدید قرار گرفته بود.

عباسی اضافه کرد: ماهیان خاویاری به دلیل بهره‌برداری از گوشت و تخم آنها در روند پرورش آبزیان، یکی از محصولات با ارزش شیلاتی هستند و ماهیان خاویاری دریای خزر برندی معروف به کیفیت و طعم در بازارهای سراسر دنیا هستند.

وی ادامه داد: از مزارع پرورش ماهی خاویاری به صورت سالیانه برداشت و بهره‌برداری نمی‌شود و مزارع پرورش این نوع از ماهی هر دو سال یک بار مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه سازمان شیلات کشور هر سال سهمیه‌ای برای تخصیص بچه‌ماهی به مزارع پرورش ماهی خاویاری در نظر می‌گیرد، خاطرنشان کرد: یک هزار و ۵۰۰ قطعه بچه‌ماهی خاویاری از سوی سازمان شیلات به مزارع استان اصفهان تخصیص داده شده است.

عباسی افزود: این یک هزار و ۵۰۰ قطعه بچه‌ماهی خاویاری وارد روند پرورش ماهی در مزارع استان اصفهان شده‌اند. پیش‌بینی می‌شود امسال قادر به استحصال چهار تا پنج تن گوشت ماهیان خاویاری از مزارع پرورش ماهی استان اصفهان باشیم.

کد خبر 436545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.