۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
 ۱۰۰ چایخانه در اصفهان پلمب شد

مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان گفت: برای مقابله با شیوع کرونا ویروس در سه هفته گذشته بیش از ۱۰۰ چایخانه در استان اصفهان که به صورت غیرمجاز در ایام کرونا قلیان عرضه می‌کردند پلمب و تعطیل شدند.

سید مهدی میرجهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا در استان روز به روز در حال افزایش است، اظهار کرد: برای مقابله با شیوع کرونا ویروس در سه هفته گذشته بیش از ۱۰۰ چایخانه در استان اصفهان که به صورت غیرمجاز در ایام کرونا قلیان عرضه می‌کردند پلمب و تعطیل شدند.

وی ادامه داد: به علت قرار گرفتن استان در شرایط قرمز نه تنها زمان باز شدن چایخانه‌های پلمب شده مشخص نیست، بلکه احتمال تعطیلی بسیاری از اصناف و اتحادیه‌ها به مدت یک هفته وجود دارد و دستور محدودیت فعالیت اصناف و اتحادیه‌ها باید از طرف ستاد مقابله با بحران کرونا استان داده شود.

مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان با اشاره به اینکه در بحران کرونا برخی از اصناف استان تخلفات بسیاری داشته‌اند که به مراجع قضائی معرفی شده‌اند، اضافه کرد: بیشترین تخلف در مشاغل عمومی در آموزشگاه‌های فرهنگی، هنری، علمی و زبان بوده است، در دو هفته گذشته تعداد زیادی از این آموزشگاه‌ها و مراکز که دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا ویروس را رعایت نمی‌کردند، اخطار دریافت کردند.

وی با توضیح اینکه باشگاه‌های ورزشی متخلف اخطار دریافت کردند و پلمب شدند، تصریح کرد: به طور کلی در هفته گذشته ۱۲ باشگاه و آموزشگاه متخلف در استان اصفهان پلمب شدند.

میرجهانیان با اشاره به تخلفات متعدد اتحادیه‌های سلامت محور، خاطرنشان کرد: بیشترین شکایت‌های مردمی در زمینه رعایت نکردن دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا ویروس، فاصله گذاری اجتماعی و دریافت وجه نقد از مشتریان مربوط به صنف نانوایان استان اصفهان است و این مسئله از مراجعه فراوان افراد به نانوایی‌ها و در معرض دید بودن بیشتر آن‌ها نشأت می‌گیرد و انتظار مردم از این صنف که با مسائل حفظ سلامت مردم مرتبط است، بیشتر از سایر اصناف است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به وضعیت قرمز استان اصفهان منتظر ابلاغ دستورهای جدید از طرف ستاد مقابله با بحران کرونا کشور هستیم، توضیح داد: احتمال محدود و یا متوقف کردن فعالیت استخرها، باشگاه‌ها، تالارهای پذیرایی و آرایشگاه‌ها با ابلاغ دستورهای جدید وجود دارد، به محض دریافت، دستورالعمل‌های جدید اعلام خواهد شد.

مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان گفت: مردم باید معاونت بهداشتی و کادر درمان را در کنترل ویروس کرونا یاری کنند تا بتوانیم زنجیره انتقال ویروس را قطع و کمتر کنیم.‌

کد خبر 436522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.