ثبت‌نام بیش از ۱۴۰۰ نفر راننده تاکسی قزوینی برای دریافت وام

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین از ثبت نام یکهزار و ۴۵۲ نفر از رانندگان تاکسی در قزوین برای دریافت تسهیلات کرونا خبر داد.

به گزارش ایمنا، اسماعیل عرشیان اظهار کرد: با توجه به اینکه تاکسیرانی جزو ۲۴ رسته شغلی آسیب دیده از کرونا محسوب شده و درآمد این صنف در اثر این شیوع این ویروس به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است، طبق مصوبه دولت، تاکسیرانان می‌توانند با ثبت نام در سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir نسبت به دریافت وام حمایتی شش میلیون تومانی ویژه ایام کرونا اقدام کنند.

وی جامعه هدف این سازمان را هفت هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: استقبال خوبی برای دریافت این تسهیلات از سوی رانندگان انجام شده است، اما عمده مشکل مغایرت کد ملی و شماره همراه متقاضیان در سامانه کارا است که تا کنون بخش عظیمی از این افراد نتوانستند در این سامانه ثبت نام کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی چند ماه فعالیت این قشر از جامعه و کاهش تعداد مسافرین در این مدت بیشترین خسارت را متحمل شدند که امیدواریم با رفع برخی اشکالات و همراهی بانک‌ها بتوانیم بخشی از این هزینه‌ها را جبران کنیم.

عرشیان گفت: به منظور تسهیل در امر ثبت نام پنج شعبه در این سازمان راه اندازی شده تا به صورت رایگان مشمولان این طرح در سامانه کارا ثبت نام شوند.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته ثبت نام در سامانه کارا تا نیمه دوم مرداد ماه ادامه دارد و رانندگان تاکسی متقاضی دریافت وام ۶ میلیون تومانی برای ثبت نام به سایت «کارا» به نشانی kara.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین افزود: ۵۶۰ راننده خانم سرویس مدارس نیز مشمول این مصوبه هستند و کلیه رانندگان تاکسی و سرویس مدارس که خواهان بهره‌مندی از این تسهیلات هستند دعوت می‌شود از این فرصت بافی مانده استفاده کنند.

عرشیان از پرداخت وام قرض الحسنه دو میلیون تومانی به تاکسیرانان دارای شرایط خاص و آسیب‌دیده از ویروس کرونا خبر داد و گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری و بنیاد علوی منعقد شد، قرار است از طریق بانک سینا مبلغ دو میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۲۴ ماهه و کارمزد پایین در اختیار تاکسیرانان آسیب‌دیده از ویروس کرونا قرار گیرد.

وی ادامه داد: پس از ارسال اسامی تاکسیرانان واجد شرایط توسط سازمان تاکسیرانی به اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، حدود ۴۰۰ نفر مورد تأیید قرار گرفتند که با معرفی آن‌ها به بانک سینا، وام قرض الحسنه به آنان پرداخت می‌شود.

به گزارش ایمنا، در حال حاضر سه هزار و ۶۵۰ دستگاه تاکسی با پنج هزار راننده در سطح شهر قزوین کار جابجایی مسافر را برعهده دارند.

منبع: ایرنا

کد خبر 436516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.