افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های منطقه ۱۵ در برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح»

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: در ادامه برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» عملیات اجرایی پل زیرگذر قهجاورستان آغاز و بوستان بزرگ الهیه افتتاح می‌شود.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از مزیت‌های اجرای پروژه پل زیرگذر قهجاورستان، کاهش بار ترافیکی در مبادی ورودی شهر، توزیع ترافیک در ورودی شهر قبل از رسیدن به هسته شهر، حذف ترافیک بین شهری، کاهش اثرات منفی ترافیک نظیر آلودگی هوا، کاهش اتلاف وقت و تصادفات، کاهش بار ترافیکی رینگ سوم، جلوگیری از گسترش بی رویه ساخت و ساز، گسترش کمربند سبز اصفهان، جلوگیری از ورود وسایل نقلیه سنگین به شهر است.

وی با اشاره به مشخصات فنی پروژه پل زیرگذر قهجاورستان، تصریح کرد: در مسیر این پروژه، دو پل شامل اجرای پل قهجاورستان با مساحتی به میزان یک‌هزار و ۹۰۰ مترمربع و اجرای پل بر روی کانال آب به مساحت دو هزار و ۲۰۰ متر مربع قرار دارد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه عرض متوسط مسیر اجرای پل زیرگذر قهجاورستان ۷۰ متر با طول ۲۰.۶۴ و دهانه ۵.۲۸ است، ادامه داد: میزان حجم خاکبرداری پروژه ۲۰۰ هزار متر مکعب، حجم خاکریزی ۲۵۰ هزار متر مکعب، مساحت پل دو هزار مترمربع، مساحت رمپ زیرگذر ۱۲ هزار مترمربع، مساحت رمپ ها و لوپ هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع، مساحت کل ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع، حجم بتن پنج هزار تن، حجم آرماتور ۴۰۰ تن است که مبلغ حدود ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آزادسازی و اجرای آن نیاز است.

وی از آغاز عملیات ساماندهی ضلع غربی خیابان مقداد دوم «حدفاصل میدان سلمان تا میدان اندوان» خبر داد و گفت: با توجه به اینکه معابر از شریان‌های حیاتی شهر هستند و توجه به وضع آن‌ها گام مهمی در هدایت و کنترل ترافیک شهری خواهد داشت، منطقه ۱۵ اجرای این پروژه‌های عمرانی را در اولویت قرار داده که اجرای آن نیاز به همدلی و مشارکت شهروندان و تمامی مسئولان ذی‌ربط دارد.

قاسمی گفت: پروژه خیابان‌سازی مقداد دوم برای بهبود وضعیت تردد شهروندان در آن اجرا خواهد شد و با توجه به حساسیت اجرا برای استحکام کانال دو خط لوله اصلی آب به طول سه هزار و ۵۶۰ متر و عرض ۸.۵ متر که در این مسیر قرار گرفته، برای تثبیت بستر و اجرای یک لایه سنگ و بتن و یک لایه آسفالت ۹.۲۵، هزینه‌ای افزون بر ۴۳ میلیارد ریال در بر خواهد داشت.

وی با اشاره به بهره‌برداری از بوستان شهرک الهیه، تصریح کرد: با توجه به اینکه میزان پارک‌های شهری نقش مهمی در تعیین استاندارد زندگی شهری دارد و عامل تلطیف و زیباسازی فضا، افزایش آرامش روانی عابران و تقویت روحیه افراد می‌شود، یکی از اولویت‌های اصلی منطقه ۱۵ توسعه کمّی و کیفی فضاهای سبز و ایجاد پارک‌های محله‌ای جهت برخورداری بیشتر شهروندان از این فضاهاست.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: به منظور توسعه امکانات رفاهی و تامین رفاه و آرامش شهروندان بوستان بزرگ الهیه در مساحت حدود ۱۵ هزار مترمربع با حدود ۹ هزار مترمربع فضای سبز و با اعتباری افزون بر ۲۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در منطقه ۱۵ احداث شده است

وی با برشمردن امکانات بوستان الهیه، گفت: امکانات این بوستان شامل محوطه بازی کودکان و در نظر گرفتن امکانات جدید برای فضای بازی کودکان و بزرگسالان، سکوی نماز، آلاچیق، مسیر دوچرخه و سرویس بهداشتی؛ همچنین انتخاب مناسب‌ترین، مفیدترین و مقاوم‌ترین گونه‌های گیاهی در محل خیابان ارغوانیه کوی الهیه است که هم اکنون به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.

قاسمی ادامه داد: از دیگر امکانات بوستان الهیه، یک ست حرکت درمانی، نصب ۱۶ عدد نیمکت چوب و فلز، دو عدد میز پینگ‌پنگ شیشه سکوریت، نصب یک دستگاه تاب بازی دو نفره، نصب مجموعه بازی کودکان پلی اتیلن استاندارد، نصب ۲۰۰ مترمربع کف‌پوش، نصب یک مجموعه حرکت درمانی ۱۳ تکه است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت‌های شده جهت افزایش امکانات این پارک می‌توان به شن ریزی زیر دکل‌های برق فشار قوی به عنوان محوطه درخت‌کاری و جلوگیری از نشستن مردم، اجرای چمن که از نوع مقاوم نسبت به کم آبی و از نوع برمودا گراس، کاشت ۷۱۲ اصله درخت، احداث باغچه گل رز به وسعت ۷۰ مترمربع، باغچه گل دائم ۲۲۰ مترمربع، توده کاری ۱۷۵ مترمربع، ۱۵۰۰ مترمربع شن‌ریزی و همچنین اجرای پیاده رو پنج هزار مترمربعی محوطه پارک اشاره کرد.

کد خبر 436515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.