۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
اٌمنی جیم چیست؟

دبیر کمیته اٌمنی جیم استان اصفهان گفت: این رشته‌ ورزشی خطرناک است و نمی‌توان از همان اول بدون مربی فعالیت کرد، آسیب زننده بودن این ورزش کار را برای علاقمندان دشوار کرده است.

سارا عطاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص شروع فعالیت رشته درمانی اٌمنی جیم، اظهار کرد: این رشته درمانی در پاییز سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد؛ درواقع این ورزش توسط یک فیزیوتراپ در آمریکا استفاده می‌شد و از پارچه‌ها برای درمان بیماران با حرکات ایستایی استفاده می‌کرد، که بعدها حرکات فیزیوتراپ را به عنوان یک ورزش حساب کردند.

وی با اشاره به اینکه اسم این ورزش به معنی باشگاه همه کاره است، ادامه داد: همچنین افرادی که مهارت بالایی در این ورزش کسب کردند می‌توانند آن را به عنوان حرکات نمایشی به مخاطبان ارائه دهند، اما در ورزش یوگا از این پارچه به عنوان یک وسیله اصلاحی استفاده می‌کنیم؛ هزینه این ورزش زیاد است و امکاناتش در ایران وجود ندارد.

دبیر کمیته اٌمنی جیم استان اصفهان درباره هزینه این ورزش در دوره‌های آموزشی، افزود: قبل از شیوع بیماری کووید -۱۹ در بهمن ماه، حدود ۳۰۰ هزار تومان برای یک ترم که شامل ۱۰ جلسه تمرینی است باید برای این ورزش پرداخت می‌شد.

عطاری با بیان اینکه در رابطه با این ورزش کمتر اطلاع رسانی شده است، تصریح کرد: بسیاری در سطح استان از بودن این رشته ورزشی در اصفهان آگاهی ندارند.

وی با اشاره به اینکه این ورزش از دو سبک سوئینگ و اریال تشکیل شده است، افزود: پارچه دو متری از جنس سیلک مربوط به ابزار سبک سوئینگ و پارچه ۶ متری از جنس ابریشم کش سان مربوط به ابزار سبک اریال است، این پارچه ابریشمی حدود ۶ تا ۱۰ متر است که با تسمه به سقف وصل می‌شود.

دبیر کمیته اٌمنی جیم استان اصفهان با بیان اینکه این ورزش را نمی‌توان از ابتدا بدون مربی انجام داد، خاطر نشان کرد: این رشته ورزشی خطرناک است و نمی‌توان بدون مربی فعالیت کرد، آسیب زننده بودن این ورزش کار را برای علاقمندان دشوار کرده است.

عطاری با اشاره به اینکه هر ساختمانی ظرفیت پیاده‌سازی این ورزش را ندارد، تصریح کرد: بسیاری از خانه‌ها سقف‌هایی ندارند که بتوان به استحکام آن اعتماد کافی داشت، این ورزش باید بازوی فلزی داشته باشد که وقتی بر روی آن معلق می‌شویم خطری ما را تهدید نکند.

وی با بیان اینکه بسیاری از منازل سقف کاذب دارند و ایمنی لازم را برای ورزش امنی جیم ندارند، خاطرنشان کرد: بهتر است که این ورزش در باشگاه کار شود چرا که به یک سازه بسیار قوی نیاز دارد تا اطمینان پیدا کنیم که وقتی از آن معلق می‌شویم، برایمان خطر نداشته باشد.

کد خبر 436513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.