آیا مصرف شیر مادر بر تعاملات اجتماعی تاثیرگذار است؟

کارشناس ترویج تغذیه با شیر مادر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شعار هفته شیر مادر "شیر مادر،‌ کودک سالم، ایمنی بیشتر در برابر کرونا، سیاره‌ای سالم" است و تغذیه با شیر مادر روش بی‌نظیر برای تامین غذای ایده‌آل برای رشد و تکامل مطلوب شیرخواران است.

مریم کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه امسال شعار هفته شیر مادر "شیر مادر، کودک سالم، ایمنی بیشتر در برابر کرونا، سیاره‌ای سالم" است، اظهار کرد: تغذیه با شیر مادر روش بی‌نظیر برای تأمین غذای ایده‌آل برای رشد و تکامل مطلوب شیرخواران است.

وی ادامه داد: تغذیه با شیر مادر یک راه طبیعی، جهانی و آرامش بخش تغذیه و پرورش کودکان است، کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند، در مقایسه با شیر خشک خواران کمتر دچار اضافه وزن و آلرژی‌ها می‌شوند و از بهره هوشی بالاتری برخوردارند.

کارشناس ترویج تغذیه با شیر مادر معاونت بهداشت با توضیح اینکه شیر مادر ارتباط عاطفی بسیار قوی بین مادر و فرزند ایجاد می‌کند، افزود: شیر خوردن نوزاد هم سلامت روانی مادر را تقویت کرده و هم به نیازهای نوزاد پاسخ می‌دهد و پایه مستحکمی را برای تعادل روحی و روانی او در آینده نزدیک بنا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه شیر مادر خواران از تکامل شخصیتی و اجتماعی بهتر و ضریب هوشی بالاتری برخوردارند، اضافه کرد: اگرچه تغذیه با شیر مادر راه طبیعی تغذیه شیرخواران است، اما مادران نیاز به آموزش، حمایت و تحکیم اعتماد به نفس برای ارتقای مهارت‌های خود در شیردهی و پیشگیری و حل مشکلات خود دارند، این حمایت باید توسط خانواده، جامعه و سیستم بهداشتی برای مادران فراهم شود.

کاظمی با اشاره به اهمیت تغذیه با شیر مادر از دیدگاه اسلام، خاطرنشان کرد: در تمام منابع اسلامی همچون قرآن کریم، روایات پیامبر و معصومین و کتاب‌های فقهی مطالب جالب و مهمی در مورد تغذیه با شیر مادر و آثار و احکام آن وجود دارد.

وی بر سودمندی‌های ویژه تغذیه با شیر مادر برای کودک، مادر و جامعه تاکید و اظهار کرد: بیش از ۱۴ قرن است که در آموزش‌های اسلامی با جامع‌ترین، زیباترین و قوی‌ترین انگیزش‌ها نکات مهمی درباره شیر مادر در قالب توصیه‌ها و آموزش‌ها مطرح شده است، آگاهی از این توصیه‌ها و استفاده به جا از آن‌ها کارآمدترین و مؤثرترین انگیزه‌های ترویج تغذیه کودکان با شیر مادر را در پی خواهد داشت.

کارشناس ترویج تغذیه با شیر مادر معاونت بهداشتی با بیان اینکه باید با تلاشی سازنده و مؤثر برای ترویج تغذیه با شیر مادر کمک کنیم تا مادران نیز با انگیزه‌های درونی بیشتری وظیفه شیر دادن به فرزندشان را انجام دهند، گفت: در دو دهه اخیر به دنبال دستیابی مجامع علمی جهان به شناختی نو و همه جانبه نسبت به ارزش، اهمیت و نقش شیر مادر در تأمین سلامت و بقای کودک شاهد رویکرد جهانی درباره ترویج تغذیه با شیر مادر بوده‌ایم.

وی ادامه داد: تقریباً هر ماهه اطلاعات جدیدی حاکی از اهمیت شیر مادر برای حفظ و ارتقای سلامت، رشد و تکامل مطلوب کودکان و حتی باقی ماندن آثار استثنایی آن بر سلامت دوران بزرگسالی کسانی که دوران شیرخواری را با بهره گیری از شیر مادر پشت سر گذاشته‌اند، منتشر می‌شود.

کد خبر 436512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.