استحصال ۶۵ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از استحصال ۶۵ میلیون مترمکعب روان آب در سازه های آبخیزداری سراسر استان در سال جاری خبر داد.

ابوطالب امینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سال آبی گذشته به ویژه در فروردین ۹۸ که سیلاب‌هایی مخرب بسیاری از استان‌ها را دچار خسارت کرد نزدیک به ۲۵۰ میلیون مترمکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری ۹۰ نقطه استان اصفهان کنترل شد.

وی به وجود ۱۷۰ بند و ۳۵ پخش سیلاب در سطح استان اشاره کرد و افزود: سال ۹۸ در پی بارش‌های سیل آسا همه این سازه‌های آبخیزداری آبگیری شد و سیلاب نه تنها خسارتی در پایین دست نداشت بلکه منابع آب زیرزمینی کرد را تغذیه کرد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: امسال نیز در پی بارش‌های بهاری ۶۵ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری سراسر استان استحصال شد.

امینی همچنین از انجام مطالعات ۱۳ پروژه آبخیزداری در ۱۱ شهرستان فریدون شهر، فریدن، چادگان، گلپایگان، لنجان، سمیرم، مبارکه، نائین، کاشان، تیران و کرون و خور و بیابانک در سال ۹۹ خبر داد و اضافه کرد: امسال صندوق توسعه ملی بودجه ۱۳ پروژه را تأمین کرده و این طرح‌ها به مرحله اجرا رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: سال ۹۸ نیز ۳۵ پروژه آبخیزداری در ۱۹ شهرستان تعریف شده بود که برخی از آنها تکمیل شد و برخی نیز تا پایان سال مالی (شهریور ۹۹) به اتمام می‌رسد.

کد خبر 436499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.