دستکش و ماسک‌هایی که خطرساز می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: شهروندان باید پس از مصرف دستکش و ماسک آنها را در پاکت جداگانه و سپس در کیسه پسماند تر قرار داده و در زمان مقرر بیرون بگذارند و از تحویل دادن به همراه پسماند خشک جدا خودداری کنند، زیرا می‌تواند منجر به بروز خطر و انتقال عوامل بیماری‌زا شود.

رحیم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نکات مهم آموزشی برای ارتقای کیفیت مشارکت و اعتلای فرهنگ زیست محیطی، اظهار کرد: خوشبختانه مردم اصفهان از نظر داشتن آگاهی پیشرو و دارای فرهنگی غنی هستند، اما مواردی مانند حذف یکبار مصرف‌ها، استفاده چند باره از لوازم، تعمیر به جای دور انداختن، استفاده از کیسه پارچه‌ای به جای نایلون، رعایت اصول دقیق و صحیح جداسازی پسماندهای تر، خشک و خطرناک مثل تیغ و لانست، آب‌گیری پسماند تر، همکاری با ایستگاه بازیافت و خودروهای مجاز و نبود همکاری با دوره‌گردها می‌تواند در کنار مدیریت اصولی، یک آورده مناسب در صنایع تبدیلی و تولید انرژی فراهم کند و برای افزایش ضریب ایمنی و کیفیت زیست محیطی شهر، مثمر ثمر واقع شود.

وی به ازدیاد مصرف دستکش و ماسک در روزهای اخیر به عنوان یک معضل در زمینه مدیریت پسماند اشاره کرد و افزود: شهروندان باید پس از مصرف این اقلام آنها را در پاکت جداگانه و سپس در کیسه پسماند تر قرار داده و در زمان مقرر بیرون بگذارند و از تحویل دادن به همراه پسماند خشک جدا خودداری کنند، زیرا می‌تواند منجر به بروز خطر و انتقال عوامل بیماری‌زا شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در ارتباط با برنامه‌های آینده سازمان با رویکرد انتفاع شهروندان و محیط زیست به عنوان ذی‌نفعان اصلی فعالیت‌های سازمان، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌هایی جهت استفاده از پتانسیل‌های فرهنگی شهر اصفهان برای آموزش به صورت برخط و انتقال اطلاعات آموزشی به شهروندان با استفاده از بسترهای نرم‌افزاری در جریان است.

وی اظهار کرد: با توجه به تنوع در پسماندها مانند الکترونیک، ویژه، صنعتی و..... متناسب با این مباحث و شرایط ذی‌نفعان آموزش‌ها بازنگری و به‌روزرسانی می‌شود و در راستای تلاش برای حفظ محیط زیست و جامعه بهتر حرکت می‌کنیم.

کد خبر 436496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.