کدام گروه سنی بیماری کرونا را بیشتر منتقل می‌کنند؟ 

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد کودکان و نوجوانان بین سنین ۱۰ تا ۱۹ سال بیش از دیگران بیماری کرونا را منتقل می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، داده‌های سلامت ۶۰ هزار فرد را که در تماس نزدیک با پنج هزار و ۷۰۶ فرد مبتلا به کرونا بودند بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که ۱۲ درصد از افرادی که در منزل با بیماران کرونایی تماس نزدیک داشتند به این بیماری مبتلا شدند و دو درصد افراد نیز از طریق تماس خارج از منزل با این افراد، به ویروس کرونا آلوده شدند.

علاوه بر این ۱۹ درصد افرادی که در منزل در تماس نزدیک با بیماران کرونایی سنین بین ۱۰ تا ۱۹ سال قرار داشتند، به بیماری کرونا مبتلا شدند. بنابراین پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که این گروه از افراد بیشترین میزان انتقال بیماری را داشتند، در حالی که کودکان زیر ۱۰ سال مورد بررسی در این پژوهش، کمترین میزان شیوع بیماری را که معادل ۵.۳ درصد بود، به خود اختصاص دادند.

گروهی از محققان چینی با انجام مطالعه‌ای در این زمینه متوجه شدند که تعطیل شدن مدارس و رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی، تأثیر قابل توجهی بر کاهش شیوع بیماری کووید -۱۹ در میان کودکان مدرسه‌ای داشته است. مطالعات بسیار دیگری نیز به مزایای تعطیل شدن مدارس و تأثیر آن بر کاهش شیوع بیماری اشاره کرده است؛ بنابراین در صورتی که مدارس باز شوند، احتمال افزایش شیوع بیماری در کودکان افزایش پیدا خواهد کرد.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، محققان در حال بررسی عوامل تأثیرگذار برای انتقال این بیماری بوده‌اند. آن‌ها معتقد هستند که استفاده از اقدامات محافظت شخصی مانند شستن و ضدعفونی کردن دست‌ها، ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی می‌تواند شیوع بیماری را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. به توصیه متخصصان، در صورتی که فردی در منزل به بیماری کرونا مبتلا شود، رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت شخصی می‌تواند مانع انتقال بیماری به دیگر افرد خانواده شود. علاوه بر این برخی محققان معتقد هستند استفاده از ماسک درون منزل نیز می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد.

نتایج این مطالعه در مجله Emerging Infectious Diseases منتشر شده است.

کد خبر 436450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.