دور دوم مذاکرات ایران و اوکراین، مهرماه برگزار می‌شود

دور نخست مذاکرات هیئت اعزامی ایران به اوکراین پایان یافت و طبق توافق طرفین، قرار است دور دوم مذاکرات ماه اکتبر (اواسط مهرماه) در تهران برگزار شود.

به گزارش ایمنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف اعلام کرد: دور نخست مذاکرات هیأت اعزامی جمهوری اسلامی ایران به ریاست محسن بهاروند، معاون وزیر امور خارجه که از ۹ مرداد ماه برای گفت وگو با طرف اوکراینی در خصوص ابعاد مختلف سانحه سقوط هواپیمای این کشور به کی‌یف سفر کرده بود پایان یافت.

معاون وزیر امور خارجه ایران در این سفر با وزیر امور خارجه اوکراین و معاون وی ملاقات کرد.

در ملاقات هیئت ایرانی با یوگنی ینین، معاون وزیر امور خارجه و هیأت کارشناسی اوکراین، ابعاد مختلف فنی و حقوقی حادثه مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص ادامه مسیر همکاری‌های دو کشور توافق شد. تعیین گروه‌های کارشناسی و تعیین زمان دور دوم مذاکرات در تهران در ماه اکتبر از مهم‌ترین توافقات دور اول مذاکرات بود.

شایان ذکر است پس از مذاکرات دوجانبه معاونین وزرای خارجه دو کشور، نشست مجازی با حضور نمایندگان کشورهای دخیل در موضوع شامل کانادا و سوئد برگزار کردند.

در ملاقات با وزیر امور خارجه اوکراین، طرفین با تاکید بر اهمیت حفظ و گسترش روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین، بر ضرورت سریع حل و فصل موضوع سانحه سقوط هواپیما تاکید کردند.

منبع: ایرنا

کد خبر 436449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.