دو هزار و ٣٥٠ میلیارد تومان اعتبار برای احداث خط ۳ مترو مورد نیاز است

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز گفت: در مجموع دو هزار و ٣٥٠ میلیارد تومان میلیارد اعتبار برای احداث خط ۳ مترو مورد نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن مرادی در آئین آغاز عملیات اجرایی خط ۳ مترو عنوان کرد: متروی شیراز در شش خط طراحی شده که خط یک آن به بهره برداری رسیده، خط دو نیز در مرحله عملیات اجرایی است و از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته توسعه شیراز از سمت شمال غرب و غرب بوده، اظهار کرد: در این راستا شهرک‌ها و شهر جدید صدرا احداث شده و تراکم جمعیت در این منطقه باعث سفرهای بسیاری شده است به عنوان مثال در محور دکتر حسابی روزانه ۲۰۰ هزار خودرو تردد می‌کند.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز افزود: به زودی آزاد راه اصفهان – شیراز نیز به بهره برداری می‌رسد و بار ترافیکی این محور افزایش می‌یابد، از این رو خط ۳ مترو شیراز در این محور احداث می‌شود.

مرادی احداث خط ۳ متروی شیراز را بر اساس مطالعات جامع حمل و نقل برای پوشش این سفرها ضروری دانست و گفت: احداث فاز اول خط ٣ مترو به طول ٩ کیلومتر و ٣ ایستگاه ظرف پنج سال پیش بینی شده که در صورت تأمین اعتبار کافی در بازه زمانی کمتری به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 436426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.