بارش باران،گرد و غبار و کاهش محسوس دما در اصفهان

کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان از کاهش محسوس دما و احتمال بارش های پراکنده در مناطق غرب، شمال، شمال غرب و شرق این استان در ۲۴ ساعت آینده خبر داد.‌

ابراهیم هنرمند در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم ناپایداری‌های جوی روی استان در ۲۴ ساعت آینده است براین اساس آسمان بسیاری از مناطق قسمتی ابری و در ساعات بعد از ظهر و شب افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید پیش بینی می‌شود.

وی افزود: بارش‌های رگباری پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید به ویژه در مناطق غرب، شمال، شمال غرب و شرق استان دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به وقوع گرد و خاک محلی در مناطق شرقی استان، اضافه کرد: احتمال غبار صبحگاهی در مناطق مرکزی اصفهان نیز وجود دارد.

هنرمند با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بین ۲ تا چهار درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد، ادامه داد: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۳۸ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

وی بیان کرد: چوپانان با دمای ۴۰ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای ۱۲ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای هشدار داد: ناپایداری همرفتی از بعد از ظهر امروز -جمعه ۱۰ مرداد- مناطق شرق، شمال غرب و شمال استان را در برمی گیرد که بارش رگبار همراه با رعد و برق، طوفان لحظه‌ای و گرد و خاک در این مناطق تا پایان روز شنبه دور از انتظار نیست. از این رو احتمال وقوع روان آب و آبگرفتگی معابر عمومی، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد محورهای شرق و شمال استان و آسیب به سازه‌های موقت و شکستن درختان فرسوده وجود دارد.
همچنین تا روز - یکشنبه ۱۲ مرداد- کاهش محسوس دما بین چهار تا ۶ درجه سانتی گراد در مناطق شمالی استان اصفهان پیش بینی می‌شود. براین اساس اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از آسیب ناشی از رگبار باران تابستانه و حوادث جوی ضروری است.

کد خبر 436422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.