مشارکت مردم، حکمروایی شهری را محقق می‌کند

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: زمانی که زیرساخت های هوشمند شهری تحقق و توسعه پیدا کند مشارکت مردم و شفافیت را در بر دارد. زمانی که مشارکت مردم و شفافیت وجود داشته باشد حکم روایی شهری تحقق پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید احمد حسینی نیا در برنامه زنده رود اصفهان اظهار کرد: در عصر کنونی یکی از نکات مهم در حوزه شهرسازی که می‌تواند در مدیریت شهری کمک کند، شهر هوشمند و ساختار دیجیتال شهرها است. اگر ما به سمت تحقق حکمروایی خوب شهری می‌رویم در واقع به مدیریت هوشمند شهرها کمک کرده‌ایم.

وی ادامه داد: زمانی که زیرساخت‌های هوشمند شهری تحقق و توسعه پیدا کند مشارکت مردم و شفافیت را در بر دارد. زمانی که مشارکت مردم و شفافیت وجود داشته باشد حکمروایی شهری تحقق پیدا می‌کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه موضوع شهر هوشمند و ساختار فنی اطلاعات یکی از مولفه‌هایی است که به شهرداری کمک می‌کند، گفت: یکی از اهداف کلان و اصلی برنامه شهردار اصفهان که به شورای شهر نیز ارائه کرد، موضوع شهر هوشمند بود که این مهم مورد توجه شورای شهر قرار گرفت.

حسینی نیا اضافه کرد: اصفهان یکی از شهرهایی است که به شبکه جهانی شهرهای خلاق پیوسته است و زمانی که صحبت از شهرهای خلاق می‌کنیم سه رکن برای ما تداعی می‌شود. این سه رکن شامل استعداد، مدارای اجتماعی و تکنولوژی است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰ خدمت را در شهر هوشمند برنامه‌ریزی کردیم، گفت: ۳۴ خدمت در حوزه شهرسازی است که ۲۶ مورد آن را در مناطق ۱۵ گانه اصفهان عملیاتی کرده‌ایم. یکی از نکات مثبت هوشمند سازی این است که مردم از مراجعات غیر ضروری پرهیز و کارهای خود را از طریق سامانه پیگیری کنند.

کد خبر 436421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی محمد ظهرابی GB ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    0 0
    درود و سپاس معاون شهرسازی پر تلاش شهرداری اصفهان انشاالله موفق باشید. خدا از شما راضی باشد.