آزاد راه شیراز-اصفهان تا پایان سال به بهره برداری می رسد

معاون رئیس جمهور گفت: دولت برای تأمین اعتبار متروی شیراز در کنار شهرداری و شورای این شهر قرار دارد و بدون تردید تا پایان دولت تعهدات خودمان را نسبت به مترو شیراز ادا خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد باقر نوبخت در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط ۳ متروی شیراز با بیان اینکه دولت متعهد به کمک به بخش‌های دیگری مانند نهاد شهرداری‌هاست، اظهار کرد: دولت ٥٠ درصد از اعتبار مورد نیاز شهرداری‌های سراسر کشور برای احداث مترو را تأمین می‌کند. در این راستا نصف مبالغ مورد نیاز مترو شیراز نیز به عهده دولت است و ما موظف به انجام تعهد خود در طول سال هستیم.

وی با تاکید بر اینکه احداث قطار شهری، تقویت حمل و نقل شهری و تأمین رفاه شهری طبق قانون اساسی بر عهده شهرداری است و شورا هم باید در این راستا مساعدت سیاستی به شهرداری‌ها بدهد، افزود: رسالت ما در سازمان برنامه و بودجه تمرکز بر طرح و پروژه‌هایی است که طبق قانون، دولت باید آنها را به سرانجام برساند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه امروز استان فارس به یک کارگاه بزرگ تبدیل شده و از رسانه ملی انتظار داریم که این مهم را به تصویر بکشد، گفت: تعهد کرده‌ایم که تا پایان امسال یزد را از طریق ریل به فارس و برعکس مرتبط کنیم.

نوبخت همچنین با اشاره به انجام دو سفر طی یک ماه اخیر به استان فارس، گفت: سفر فعلی به فارس و شیراز در راستای بررسی میزان پیشرفت پروژه‌ها و تخصیص اعتبار مورد نیاز به آنهاست.

وی به پروژه بزرگ آزاد راه شیراز-اصفهان با مزایایی چون ایمنی جان مسافران استان‌های فارس و استان‌های مهمان اشاره و عنوان کرد: ١٢٠٠ میلیارد تومان امسال به این پروژه مشارکتی اختصاص داده‌ایم که امید است تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه همه تعهداتمان را نسبت به این پروژه پیش از انجام این سفر پرداخت کرده‌ایم، به پروژه باند دوم بزرگراه دشت ارژن -قائمیه هم اشاره و اظهار کرد: سفر به استان‌های جنوبی مانند بوشهر و خوزستان باید از یک معبر و تنگه‌ای مانند تنگه ابوال حیات انجام می‌شد که در این سفر و پس از بازدید از این پروژه این اختیار را به استاندار تفویض کردم که اگر امکان بهره برداری از این پروژه تا پایان امسال وجود دارد، طی نامه‌ای اعلام کند تا ما نیز کمتر از ٤٨ ساعت کل پول را تخصیص دهیم.

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز با دستان پرتوان فرزندان این کشور در قرارگاه خاتم الانبیا ٧٤٠ کیلومتر از چابهار به سمت زاهدان در حال ریل گذاری است، گفت: در جای جای این کشور نه تنها در زیر زمین مشغول کارهای عمرانی با شهرداری‌ها هستیم که روی زمین نیز استان‌های بزرگ به شبکه سراسری ریلی وصل شده‌اند.

وی با بیان اینکه دشمنان تلاششان این بود که منابع داخلی ما تقلید یابد تا مردم متعضی شوند اما یک روز حقوق کارکنان دولت در شرایط رکود اقتصادی به تأخیر نیفتاده است، گفت: همانگونه که در دوران دفاع مقدس با سرافرازی آن دوران را پشت سر گذاشتیم، امید است در دوران سخت اقتصادی هم به سلامت عبور کنیم.

کد خبر 436411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.