بهره برداری از خط سه متروی شیراز طی پنج سال در صورت تأمین اعتبارات

شهردار شیراز گفت: در صورت تأمین اعتبار کافی و تحقق اعتبارات دولتی ظرف مدت کمتر از ٥ سال این پروژه را به بهره برداری خواهیم رساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدر اسکندرپور در آئین آغاز عملیات اجرایی خط ۳ متروی این کلان شهر با بیان اینکه طی دو سال آینده سهم ٥٠ درصدی شهرداری شیراز برای احداث این خط را تأمین خواهیم کرد، عنوان کرد: با توجه به سرعت بالای فعالیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در حفاری تونل‌های مترو خط دو، این نهاد عمرانی می‌تواند حفاری خط سه مترو را نیز تا پایان سال آینده به اتمام برساند.

وی با بیان اینکه خط ۳ مترو از ایستگاه راه آهن تا پل معالی آباد از مهمترین خطوط متروی شیراز محسوب می‌شود، اظهار کرد: اگر امروز می‌خواستیم تصمیم بگیریم که اولویت راه‌اندازی خطوط ریلی با کدام خط است، قطعاً این خط را به دلیل تردد بالا انتخاب می‌کردیم.

شهردار شیراز در این مراسم ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص احداث خطوط متروی این کلان شهر، افزود: عملیات اجرایی خط یک مترو به اتمام رسیده و آخرین ایستگاه آن نیز آماده افتتاح است.

اسکندرپور با بیان اینکه طی سال ۹۸ خط دو متروی شیراز ۵/۶ کیلومتر حفاری داشته و بلافاصله عملیات ریل گذاری را آغاز کردیم، افزود: تلاش داریم تا پایان سال جاری خط دو مترو را با سه ایستگاه به بهره برداری برسانیم که این امر در سطح کشور به علت سرعت بالای احداث پروژه بسیار ارزشمند و شاخص خواهد بود. البته این امر منوط به رفع مقدمات و تخصیص منابع است.

وی با یادآوری سفر معاون اول رئیس جمهور به شیراز گفت: در سفر دکتر جهانگیری مقرر شد که برای سال‌های ٩٧ و ٩٨ اوراق مشارکتی بالغ بر ششصد میلیارد تومانی و مجموعه ۱,۲۰۰ میلیارد تومان به مترو شیراز اختصاص یابد که این امر در سال ٩٧ محقق شد، اما در سال ٩٨ تنها ٣٠٠ میلیارد تومان به شیراز تخصیص یافت و ٣٠٠ میلیارد تومان دیگر را به متروی مشهد اختصاص دادند.

شهردار شیراز انتشار و عرضه اوراق مشارکت ویژه توسعه مترو در کلان شهرها را یک اتفاق مبارک در دولت تدبیر و امید برای توسعه حمل و نقل ریلی دانست و اظهار کرد: انتشار و عرضه اوراق مشارکت ویژه توسعه مترو از سال ۹۲ آغاز و منجر به بهره برداری از خطوط مترو در شیراز، مشهد، اصفهان شد، امیدوارم با تداوم این مهم شاهد توسعه خطوط ریلی مترو در کلان شهر شیراز باشیم.

وی افزود: پیش بینی می‌شود در صورت تأمین اعتبار کافی این پروژه ظرف پنج سال یا در بازه زمانی کمتری به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 436409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.