هیاتهای مذهبی خمینی‌شهر بخاطر شیوع کرونا از فعالیت خودسرانه بپرهیزند

رییس تبلیغات اسلامی خمینی‌شهر گفت: لازم است هیات‌های مذهبی این شهرستان برای برگزاری مراسم دینی بخصوص با محوریت محرم با این نهاد هماهنگ باشند و با توجه به شیوع ویروس کرونا از فعالیت خودسرانه بپرهیزند.

‌به گزارش ایمنا، حجت الاسلام حسین کیانی افزود: مراسم محرم به عنوان اصلی پذیرفته شده تعطیل پذیر نیست اما امسال به دلیل شرایط خاصی که وجود دارد باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و هماهنگی‌هایی که با این نهادها انجام می‌شود با تغییراتی در شکل و نحوه اجرا برگزار شود.

وی ادامه داد: هیأت‌ها و تمامی گروه‌ها، تشکل‌ها و طیف‌هایی که برای این رویداد مذهبی تلاش می‌کنند باید هماهنگ باشند و از فعالیت خودسرانه بپرهیزند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به اینکه به دلیل حساسیت‌های موجود سه اصل استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و زمان حداقلی برگزاری مراسم باید مد نظر باشد خاطرنشان کرد: همچنین استفاده از فضای باز اولویت ما در برگزاری مراسم خواهد بود.

کیانی درباره تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی با این محتوا که عده‌ای در این شهرستان بدون رعایت موازین پیشگیرانه از بیماری کووید -۱۹ در روز گذشته دسته عزاداری به راه انداختند گفت: متأسفانه روز و شب عرفه بدون هماهنگی با این نهاد دسته سوگواری در شهرستان به راه افتاد.

وی در این ارتباط تصریح کرد: مسئولان هیأت‌ها باید مجوزهای لازم برای انواع برنامه‌ها را اخذ کنند، تبلیغات اسلامی نهادی مابین مردم سوگوار و دیگر دستگاه‌های اجرایی مانند مرکز بهداشت، نیروی انتظامی و دیگر سازمان‌ها به شمار می‌رود بنابراین دریافت مجوز برای هرگونه مراسم الزامی است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان خمینی‌شهر با بیان اینکه در دهه ولایت قرار داریم خاطرنشان کرد: برای روز عید غدیر خم، برنامه‌ای با محوریت حرکت خودروها در شهرستان برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 436405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.