پیشنهاد مسی به سران بارسا / مرگ عجیب بازیکن تیم ملی هاکی

از پیشنهاد جالب لیونل مسی به سران بارسا و مسلمان شدن بانوی وزنه بردار لتونی، تا شوک عجیب به فدراسیون ووشو و پیشنهاد الغرافه به فابرگاس، بخشی از مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ گذشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهم‌ترین خیرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* مهدی طارمی در پایان فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ پرتغال، با ۱۸ گل زده در رده دوم برترین گلزنان این مسابقات قرار گرفت. کارلوس وینیسیوس، مهاجم بنفیکا با ۱۸ گل زده و به دلیل دقایق بازی کمتر نسبت به طارمی، در صدر این رده بندی قرار گرفت و به عنوان آقای گل شناخته شد.

* لیونل مسی ستاره تیم فوتبال بارسلونا به مسئولان این تیم پیشنهاد داده تا مارچلو بیلسا را به عنوان سرمربی جدید آبی اناری پوشان استخدام کنند.

* جسد "الکساندر ایوانیتسکی" آزادکار روس و دارنده مدال طلای المپیک ۱۹۶۴ و ۴ مدال طلای جهان پس از چند روز جستجو توسط نیروهای امداد پیدا شد. نیروهای امداد و نجات شهر مسکو جسد این قهرمان پیشکسوت روس را در نزدیکی یک رودخانه پیدا کردند. نام ایوانیتسکی که در سن ۸۳ سالگی قرار دارد در تالار مشاهیر اتحادیه جهانی نیز به ثبت رسیده است.

* مصطفی کارخانه پس از طی دوران قرنطینه به دلیل بیماری کرونا در تمرینات تیم والیبال سایپا حضور پیدا کرد.

*فاز جدید تمرینات تیم والیبال بزرگسالان سایپا بر اساس کارهای تاکتیکی گروهی با جدیت بیشتری در حال انجام است.

* رحمان رضایی، مربی سابق تیم‌های فوتبال تراکتور، برق جدید شیراز و رایکای بابل که سابقه حضور در سری آ ایتالیا را دارد، به عنوان مربی تیم ملی فوتبال جوانان ایران انتخاب شد. این مربی قرار است دستیار اول پرویز مظلومی باشد.

* وحید شمسایی بعد از مذاکره با مدیران باشگاه گیتی پسند و تصویب اعضای هیئت مدیره به عنوان سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند معرفی شد. به این ترتیب شمسایی در فصل ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ روی نیمکت گیتی پسند خواهد نشست.

* داود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس با هدف حل برخی از چالش‌های این رشته ورزشی از جمله مشکلات سخت افزاری تنیس با مسعود سلطانی فر، وزیر وررش و جوانان دیدار و گفت و گو کرد.

* حسین وفایی نماینده کشورمان در رقابت‌های جهانی اسنوکر در کشور انگلیس، در دور سوم از مرحله مقدماتی این رقابت‌ها به مصاف " جوردن براون" از کشور ایرلند رفت که در پایان با نتیجه ۶ بر ۵ شکست خورد و از راهیابی به مرحله بعدی بازماند.

* بانوی وزنه بردار کشور لتونی به دین اسلام مشرف شد. "ربه‌کا کوها" با انتشار عکسی از خود، از مشرف شدنش به دین اسلام خبر داد. کوها که مدال طلای رقابت‌های جهانی آمریکا در سال ۲۰۱۷ را در کارنامه دارد، در اینستاگرام نوشت: تصمیم بزرگی در زندگی گرفتم و می‌توانم بگویم که بابت آن خوشحالم.

* اوندروی بوتچلا" بازیکن تیم ملی هاکی روی یخ جمهوری چک در بیست سالگی بر اثر ابتلاء به نوع نادری از سرطان درگذشت. این بازیکن در چندین رده سنی برای تیم ملی هاکی روی یخ جمهوری چک، از جمله در بازی‌های جام جهانی زیر ۱۸ سال اسلواکی در سال ۲۰۱۷ بازی کرده بود.

* با توجه به لغو مسابقات بین‌المللی و فرصت بیشتر فدراسیون برای انتخاب سرمربی، مسئولان والیبال کشور درصدد هستند تا یک مربی خارجی را انتخاب کنند. در همین باره داورزنی رئیس فدراسیون والیبال با "رزنده" سرمربی سابق برزیل مذاکره کرده و حالا منتظر جواب این مربی است.

* شنیده می‌شود نماینده باشگاه الکویت در تهران است تا مذاکراتی را با دانشگر انجام دهد، همچنین دانشگر زیر پست اینستاگرامی بازیکنان استقلال بعد از بازی با پارس جنوبی جم به نظر می‌رسد از آن‌ها خداحافظی کرده است.

* "دیان لورن" بازیکن تیم فوتبال لیورپول انگلیس در نهایت با اعلام یورگن کلوپ سرمربی این تیم راهی تیم فوتبال زنیت روسیه شد تا هم تیمی سردار آزمون در این تیم روسی شود.

* در حالی که فدراسیون ووشو بعد از مثبت شدن تست دوپینگ حمید رضا قلی پور و محرومیت ۴ ساله این ورزشکار در شوک به سر می‌برد خبر دومین دوپینگی ایران هم اعلام شد. تست دوپینگ معین تقوی ملی پوش ووشوی ایران که در مسابقات جام جهانی چین به مدال طلا دست یافته بود هم مثبت اعلام شد.

* سسک فابرگاس بازیکن سابق تیم‌های فوتبال بارسلونا، چلسی و آرسنال در آستانه پیوستن به الغرافه قطر قرار گرفته است. در حال حاضر فابرگاس در موناکوی فرانسه حضور دارد. قرارداد او با این تیم فرانسوی ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار پوند است.

* امیر قلعه نویی سرمربی تیم فوتبال سپاهان چند روز قبل به علت حمله عصبی در بیمارستان بستری شد و بعد از بهبود کامل با نظر پزشکان از بیمارستان مرخص شد. طبق نظر پزشکان، قلعه نویی باید مدتی از استرس و فشار عصبی به دور باشد.

* با توجه به شرایط پیش آمده و همه‌گیری ویروَس کرونا با هدف حفظ سلامتی بازیکنان و کادر اجرایی، کلیه مسابقات رسمی فدراسیون تنیس تا پایان مرداد ماه لغو شد.

* در حالی که فدراسیون فوتبال ایران با شرکت آلمانی آل اشپورت قرارداد داشت و بازیکنان از لباس‌های این شرکت استفاده می‌کردند، اما قرارداد سئول نشین‌ها با این شرکت فسخ شد.

* هفته گذشته باشگاه السد از مبتلا شدن ژاوی به ویروس کرونا خبر داد. او بلافاصله تحت معالجه قرار گرفت و قرنطینه شد. حالا نتیجه آخرین تست کرونای ژاوی هرناندز، سرمربی السد قطر منفی اعلام شد و او به طور کامل این ویروس را شکست داده است.

* هیئت اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال (FIFA) با دادن وام یک و نیم میلیارد دلاری به فدراسیون‌های عضو موافقت کرد. حدود یک ماه پیش این طرح توسط اعضای شورای فیفا تائید شده بود و برای نهایی شدن آن نیاز به تائید هیئت اجرایی داشت.

* نشریه وال استریت ژورنال در گزارشی تمرینات ورزشکاران سرشناس را بررسی کرد. در این گزارش، برنامه تمرین رضا علیپور ورزشکار المپیکی کشورمان مورد بررسی قرار گرفت و از او تمجید شد. علیپور در رقابت‌های جهانی چین در سال ۱۳۹۶ موفق شد با ثبت رکورد ۵ ثانیه و ۴۸ صدم ثانیه رکورد سنگنوردی جهان را به نام خود ثبت کند.

کد خبر 436403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.