روحانی: در حال عبور از پیک کرونا هستیم

رئیس جمهور گفت: به جزء ۲ استان، در سایر استان‌های کشور در حال عبور از پیک شیوع ویروس کرونا هستیم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح پنج پروژه ملی عمرانی، تولیدی و زیربنایی در استان‌های فارس، خوزستان و مازندران، با تاکید بر اینکه دشمنان با فشارهای اقتصادی خود قادر نخواهند ملت بزرگ ایران را وادار به تسلیم کنند، گفت: روند تولید با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال جهش تولید، با شتاب ادامه خواهد یافت و در سایه افتتاح هر طرح در کشور، شاهد ایجاد فرصت‌های شغلی گسترده‌ای خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه افتتاح این طرح‌ها که با سرمایه‌گذاری ۵۶ هزار و ۸۰ میلیارد ریال و در قالب برنامه بزرگ و کشوری «تدبیر و امید برای جهش تولید» انجام شد، اظهار کرد: امروز بخش‌های صنعت و معدن در کنار یکدیگر نقش بسیار ارزشمندی را در صادرات غیرنفتی و توسعه و تولید کشور ایفا می‌کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت بزرگوار ایران در برابر هر دو پدیده تحریم و کرونا، به خوبی مقاومت می‌کنند، گفت: ۲۶ میلیون تن زنجیره فولاد کشور فقط در سال ۹۹ آماده می‌شود و این نشان می‌دهد کشور در مسیر تولید است.

روحانی تصریح کرد: باید همه دست به دست هم بدهیم، فضای تعامل سازنده بین همه قوا و بخش‌های خصوصی و دولتی برقرار شود تا مشکلات مردم هر چه سریع‌تر حل شود.

وی افزود: اصرار دارم که در آغاز هفته، جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شود یعنی آنچه مربوط به جانِ مردم است و اصرار دارم حتی‌الامکان در پنجشنبه افتتاح‌های بزرگ را انجام دهیم یعنی آنچه به زندگی، نان، حرکت، تولید، کسب و کار و اشتغال مردم مربوط است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه این شنبه و پنجشنبه به عنوان یک سریالی است که هر هفته تکرار می‌شود، گفت: به عبارتی در شنبه‌ها تا زمانی که کرونا داریم، این جلسات ادامه می‌یابد و اگر خداوند کمک کرد و کرونا تمام شد برنامه شنبه ما همان وقت تعطیل می‌شود اما برنامه پنجشنبه ان‌شاءالله تا پایان سال و در سال آینده تا پایان دولت ادامه خواهد یافت.

روحانی افزود: افتتاح چندین طرح بزرگ ملی در هر پنجشنبه نشانگر آن است که در مسیر تولید و توسعه در حرکت هستیم و می‌خواهم برنامه‌های شنبه و پنجشنبه هر هفته، خاری در چشم دشمنان اسلام و ایران باشد.

وی همچنین تصریح کرد که رابطه نزدیک بین بخش خصوصی و دولتی و رفع محدودیت‌ها، سرعت تولید و توسعه کشور را بیشتر و دشمن را ناامید تر می‌کند.

رئیس جمهور همچنین با تبریک عید سعید قربان، رعایت اصول بهداشتی بویژه در این عید سعید را ضروری خواند و گفت: کار اصلی دست خود مردم است و هر چه اصول بهداشتی بیشتر رعایت شود، زودتر به نتیجه می‌رسیم و از همه می‌خواهم اصول بهداشتی در عید قربان را رعایت کنند تا برکت این ایام مبارک با رعایت این اصول بهداشتی بیشتر شود.

روحانی ادامه داد: تقریباً در همه استان‌ها به جز ۲ استان روند درستی برای کنترل بیماری کرونا در جریان است و باید در این ۲ استان هم تلاش بیشتری کنیم.

وی افزود: روند به سمت ملایمت و عبور از پیک کرونا در کشور است و این موضوع در سایه تلاش، ایثار و فداکاری کادر درمانی عزیز ماست.

کد خبر 436343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.