باران تابستانه و کاهش محسوس دما مناطقی از اصفهان را فرامی گیرد

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در اطلاعیه ای نسبت به وقوع بارش های رگباری تابستانه، طوفان لحظه ای همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در نواحی غرب، شمال غرب، شرق و مرکز این استان و احتمال حوادث جوی هشدار داد.

آسیه آقایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج ناپایدار از روی استان اصفهان در دو روز آینده است براین اساس وضعیت جوی بسیاری از مناطق به ویژه نواحی غرب، شمال، شمال غرب و شرق استان صاف تا کمی ابری و در ساعات بعد از ظهر و شب وزش باد شدید و بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی افزود: وزش باد در مناطق شرقی با گرد و خاک محلی همراه است و در نواحی مرکزی غبار صبحگاهی دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش یک تا ۲ درجه دما در ۲۴ ساعت آینده، ادامه داد: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۳۹ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

آقایی اضافه کرد: در این بازه زمانی کاشان با دمای ۴۴ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی می‌شود.

همچنین اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای هشدار داد: ناپایداری همرفتی از بعد از ظهر -جمعه ۱۰ مرداد- مناطق شرق، شمال غرب و شمال استان را در برمی گیرد که بارش رگبار همراه با رعد و برق، طوفان لحظه‌ای و گرد و خاک در این مناطق تا پایان روز شنبه دور از انتظار نیست. از این رو احتمال وقوع روان آب و آبگرفتگی معابر عمومی، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد محورهای شرق و شمال استان و آسیب به سازه‌های موقت و شکستن درختان فرسوده وجود دارد.

همچنین تا روز - یکشنبه ۱۲ مرداد- کاهش محسوس دما بین چهار تا ۶ درجه سانتی گراد در مناطق شمالی استان اصفهان پیش بینی می‌شود. براین اساس اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از آسیب ناشی از رگبار باران تابستانه و حوادث جوی ضروری است.

کد خبر 436341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.