احداث کمربندی "شهید سلیمانی" در خوی

شهردار خوی از احداث کمربندی "شهید سلیمانی" در این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، محرم اکبرزاده اظهار کرد: کمربندی شهید سلیمانی با نوع ساختار عمرانی و ترافیکی، فرهنگی و فضای جاذب شهری براساس ویژگی‌های جغرافیایی این کمربندی، طراحی مسیر دوچرخه سواری خانواده، ایجاد جاذبه‌های مختلف برای مسافران و گردشگران پروژه‌ای متفاوت با چشم اندازی جدید در شهر خواهد بود.

وی افزود: اجرای باند فضای سبز، ایجاد باند کندرو، باند پیاده رو، اجرای جلوه‌های نور پردازی در طول مسیر، ایجاد مسیر دسترسی به تپه شهدای گمنام و باغ دلگشا، احداث دو پل در مسیر کمربندی با دهانه‌های ۱۰ و ۱۳ متری از ویژگی‌های این کمربندی است.

شهردار خوی تصریح کرد: طول بخش نخست این کمربندی سه کیلومتر با عرض ۷۰ متر حدفاصل پل خاتون تا جاده قطور بوده، احداث پل دوم در مسیر این کمربندی با دهانه ۱۳ متر بر روی رودخانه قودوخ بوغان با کارکرد دوربرگردان برای اتصال این کمربندی به جاده قطور و ایجاد دسترسی به روستاهای اطراف آغاز شده است.

اکبرزاده اضافه کرد: پل زیرگذر در مسیر این کمربندی نیز با دهانه ۱۰ متر احداث و به اتمام رسیده و در این بخش مسیرهای دسترسی باغ تاریخی دلگشا، کمربندی شهید و تپه شهدای گمنام ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: در دامنه تپه‌های کنار کمربندی، فضاهای مورد نیاز خدماتی و گردشگری طراحی و به تدریج اجرا و احداث خواهد شد.

شهردار خوی گفت: مسیر دوچرخه سواری خانوادگی به طول ۲/۵ کیلومتر جمعاً به طول پنج کیلومتر در امتداد دو طرف باند کمربندی طراحی شده، نقش مهمی در توسعه ورزش دوچرخه سواری خانواده‌ها دارد.

اکبرزاده خاطرنشان کرد: در طول این مسیر بیش از ۵۵۰ هزار مکعب خاکبرداری و خاک‌ریزی صورت گرفته که نشانگر اهمیت و حجم پروژه بوده و هفت هزار و ۵۰۰ متر طول جدول‌گذاری در طول مسیر کمربندی انجام شده است.

کد خبر 436335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.