خط ۱۰ مترو تهران با مشارکت سرمایه گذاران تکمیل می شود؟

مدیرعامل شرکت قطار شهری تهران و حومه می‌گوید: بهره‌برداری کامل از طرح خط ۱۰ مترو به استفاده از منابع مالی سرمایه‌گذاران بر اساس یک مدل اقتصادی جدید نیاز دارد و این مدل در حال نهایی شدن است.

به گزارش ایمنا، علی امام روز پنجشنبه در این باره به گفت: خط ۱۰ حدود ۴۱ کیلومتر طول دارد و تکمیل آن جزو اولویت اصلی مدیریت شهری تهران است، اما منابع محدود شهرداری تهران جوابگو نیست و با توجه به شرایط خاص کشور باید از سایر منابع استفاده شود.

وی با بیان اینکه خط ۱۰ مترو از مناطق ۲، پنج و ۲۲ می‌گذرد و ۱۰ ایستگاه آن در منطقه ۲۲ قرار دارد، اضافه کرد: زمین‌های مورد نیاز برای احداث مجتمع‌های ایستگاهی در منطقه ۲۲ وجود دارد.

امام تاکید کرد: در سال ۱۳۹۸ بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل خط ۱۰ پیش‌بینی شده بود و این میزان امسال افزایش داشته است.

به گفته وی استفاده از منابع غیرنقدی شهرداری‌های مناطق مختلف و همچنین قوانین بالادستی دولت و انتشار اوراق مشارکت می‌تواند در تکمیل این طرح بسیار مهم، اثرگذار باشد.

احداث خط ۱۰ در فاز اول ۳ سال زمان می‌برد

مدیرعامل شرکت مترو تهران تاکید کرد: راه‌اندازی خط ۱۰ مترو تهران در فاز اول حداقل سه سال زمان می‌برد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم امضای تفاهم‌نامه با شهردار منطقه ۲۲ نیز افزود: حدود ۱۶ کیلومتر از این خط در منطقه ۲۲ شهر تهران قرار دارد که از محدوده میدان کتاب آغاز شده و تا وردآورد کشیده می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 436326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.