دبیرخانه "شیراز؛ شهر جهانی صنایع دستی" تشکیل می‌شود

شهرداری شیراز مکلف شد نسبت به تدوین لایحه دستورالعمل تشکیل دبیرخانه شیراز؛ شهر جهانی صنایع دستی ظرف مدت ۲۰ روز اقدام و نتیجه را به شورا ارسال کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طرح کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر شیراز درباره بررسی مصوبات این کمیسیون در دستور کار یکصد و چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز بود که با کسب آرای لازم به تصویب رسید.

براساس این لایحه اعضای شورا با تغییر نام پل طبیعت به نام پل زندگی، نامگذاری خیابان بی‌نام طلاییه یک به نام شهید ابوالفضل اوجی، نامگذاری کوچه شماره ۳ خیابان مریم در بلوار آزادگان به نام شهید محمد وفادار، نامگذاری کوچه شماره ۱۰ خیابان سلحشوران به آدرس بلوار تخت جمشید به نام شهید مهدی نجفی و نامگذاری کوچه ۴۷ بلوار استقلال به نام شهید حجت الله خرم دشتی موافقت کردند.

همچنین با تغییر نام بلوار جمهوری واقع در شهرک گویم به نام شهیدان زمانی مواقفت و مقرر شد تابلویی با تصاویر برادران شهید اصغر و مهدی زمانی، برادران شهید رحیم و کریم زمانی، برادران شهید حمیدرضا و علیرضا زمانی سودرجانی و برادران شهید محمدرضا، علیرضا و احمدرضا زمانی در این بلوار نصب شود.

در این جلسه طرح امکان‌سنجی و برنامه‌ریزی فیزیکی شهربازی بزرگ شیراز با وسعت ۳۰ هکتار در اراضی ۲۰۲ هکتاری انجیره مطرح شد و با اعلام رأی موافق اعضا به تصویب رسید.

بدین ترتیب شهرداری شیراز مکلف شد ظرف مدت یک ماه موضوع ۵۰ هکتار دیگر را تعیین تکلیف کند.

همچنین طرح کمیسیون گردشگری و زیارت شورا درباره بررسی پیشنهاد ایجاد دبیرخانه "شیراز؛ شهر جهانی صنایع دستی" دستور کار پایانی این جلسه بود که به تصویب رسید.

بر این اساس مقرر شد شهرداری شیراز نسبت به تدوین لایحه دستورالعمل تشکیل این دبیرخانه ظرف مدت بیست روز اقدام کرده و نتیجه آن را به شورا ارسال کند و مصوبه فوق منوط به اینکه شهردار شیراز به عنوان دبیر با ابلاغ دو وزیر منصوب شود قطعی و لازم الاجرا خواهد بود.

کد خبر 436319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.