دعای روز عرفه در اصفهان به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از برگزاری مراسم دعای روز عرفه به صورت حضوری و مجازی در اصفهان خبر داد.

حجت الاسلام ولی الله روان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص برنامه‌های سازمان اوقاف برای اعیاد قربان و غدیر با توجه به اوج گیری ویروس کرونا در اصفهان اظهار کرد: ما برای عید غدیر و قربان و به طور کلی برنامه‌های دهه ولایت همه ساله برگزاری جشنی توسط سازمان اوقاف تحت عنوان "ولایت علوی، کمال دین نبوی" جزء برنامه‌های ویژه ما است که هر سال در تمام کشور تحت همین عنوان برگزار می‌شود.

۹۴ بقعه میزبان برنامه‌های دهه ولایت

وی افزود: در سال گذشته ۲۳۰ بقعه تحت پوشش این برنامه بودند و ویژه برنامه‌های این دهه را اجرا کردند، ولی امسال با توجه به وضعیت خاصی که شیوع کرونا ایجاد کرده است پیش بینی شده است ۹۴ بقعه در استان بتوانند به صورت مجازی و حضوری یکسری برنامه‌های جشن را اجرا کنند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تاکید کرد: برنامه‌های حضوری در اماکنی برگزار می‌شود که فضای روبازی برای برگزاری جشن داشته باشند و فضای اجرای برنامه در آنجا مهیا باشد و برنامه‌ها و جشن‌ها در شبستان‌ها و فضاهای بسته برگزار نخواهد شد.

مراسم‌های حضوری در شهرهای سفید و در فضای باز برگزار می‌شود

وی ادامه داد: نکته مهم این است که پروتکل‌های بهداشتی در مراسم حضوری رعایت شود، البته در این خصوص هر شهرستان تابع تصمیمات ستاد کرونای خودش است و در همین راستا ممکن است وضعیت شهرستانی سفید باشد و ستاد اجازه برگزاری مراسم را بدهد و ممکن است شهرستانی در وضعیت هشدار یا قرمز باشد که آنجا تجمعات به طور کلی منع می‌شود.

روان اضافه کرد: تاریخ اجرای برنامه‌های دهه ولایت نیز مشخص است که نهم ذی الحجه تا هجدهم ذی الحجه مصادف با نهم تا هجدهم مردادماه است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود مراسم دعای عرفه به صورت مجازی و حضوری برگزار شود، البته که برگزاری این مراسم منوط به اخذ مجوز از ستاد شهرستانی کرونا است، همچنین این برنامه‌ها اگر برگزار شود در فضای روباز برگزار خواهد شد که در خصوص نماز عید قربان نیز رویه به همین منوال خواهد بود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: جشن عید غدیر اگر وضعیت مناسبی داشته باشیم در فضای روباز مانند سایر جشن‌های این دهه برگزار خواهد شد.

توزیع بیش از شش هزار بسته غذایی بین مستمندان در دهه ولایت

وی گفت: در معضلاتی همچون شیوع کرونا، سیل و مشکلات دیگری از این قبیل اتفاقات خوبی رخ داده است و توانسته‌ایم بسته‌های غذایی خوبی را تهیه کرده و در اختیار جامعه هدف قرار دهیم؛ همچنین پیش بینی می‌شود با توجه به اهمیت انفاق در روز عرفه و فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب و همچنین توزیع ۱۱۰ هزار سبد غذایی به قشر کم برخوردار بتوانیم کمک‌های اجتماعی خوبی به این قشر داشته باشیم.

روان ادامه داد: برای عید غدیر خم برنامه‌ای تحت عنوان "تبرکات علوی" جهت اجرا در اختیار مراکز افق و اجرایی قرار دادیم و با آن روحیه جهادی که از همکاران سراغ داریم امیدواریم این برنامه نیز اجرایی شود تا سبدهای غذایی تحت همین عنوان برنامه در اختیار مستمندان قرار بگیرد.

وی افزود: از ۱۰۱۰ هزار بسته غذایی که در کشور برای توزیع در دهه ولایت پیش‌بینی شده است، شش هزار و ۱۵۰ بسته سهمیه استان اصفهان است که قطعاً همکاران ما تعدادی بیش از آن را توزیع خواهند کرد.

کد خبر 436306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.