برای جذب سرمایه‌گذار به ثبات مدیریت شهری نیاز است

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای چهارمحال و بختیاری گفت: برای رفع مشکلات شهری به یک شهردار توانمند نیاز داریم؛ متأسفانه نبود ثبات در مدیریت شهری موجب سلب اعتماد سرمایه‌گذاران نیز می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمدعلی طاهری اظهار کرد: متأسفانه برخی از این قوانین به درستی عمل نمی‌شود، اگر ما ۱۰ درصد قوانین کشور را به طور صحیح اجرا می‌کردیم، حدود ۹۰ درصد مشکلات کشور رفع می‌شد.

وی افزود: نظارت بر اجرای قوانین در سه سطح اداری، پارلمانی و قضائی انجام می‌شود که نظارت پارلمانی مهم‌ترین بخش در نظارت است، متأسفانه پس از بازرسی‌ها با متخلفان برخورد جدی صورت نمی‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکلات شهرداری‌ها، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها یک نهاد عمومی غیردولتی هستند که بودجه آن‌ها از طریق درآمدزایی و وصول دیون از مردم تأمین می‌شود، برای همین در تأمین منابع مالی با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

طاهری ادامه داد: از دیگر مشکلات شهرداری‌ها بحث استخدام نیرو است، در حال حاضر بسیاری از نیروهای شرکتی و قراردادی این نهاد بلاتکلیف و تعدادی از این نیروها با این شرایط در حال بازنشسته شدن هستند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای چهارمحال و بختیاری در ادامه در خصوص شرایط احراز شهرداران، گفت: شهرداران با رأی اعضای شورای شهر انتخاب می‌شود، متآسفانه دفتر امور شهری استانداری نمی‌تواند در این انتصابات اعمال نظر کنند و گاهی شهردارانی که سابقه مدیریتی خوبی ندارند از شهری به شهر دیگر می‌روند بدون اینکه سابقه مدیریتی ناموفق آن‌ها در نظر گرفته شود.

طاهری ادامه داد: احراز سکونت شهرداران در شهرهای کوچک نزدیک به مرکز استان و شهرستان‌ها موجب می‌شود تا نتوانیم از نیروهای متخصص و کارآمد در شهرهای کوچک استفاده کنیم، زیرا به دلیل کمبود امکانات این افراد تمایلی به سکونت در این مناطق ندارند.

وی با بیان اینکه اعمال سلیقه سیاسی نباید توسط اعضای شورای شهر در انتخاب شهرداران صورت بگیرد، عنوان کرد: برای حل مشکلات شهری نیازمند به یک شهردار توانمند هستیم، متأسفانه نبود ثبات در مدیریت شهری موجب سلب اعتماد سرمایه‌گذاران نیز می‌شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: ویروس کرونا موجب شد درآمدهای شهرداری‌ها که از طریق مالیات بر ارزش افزوده، کرایه اماکن و عوارض تأمین می‌شد، به شدت کاهش پیدا کند و بسیاری از افرادی که در پارک‌ها و بوستان‌ها کار می‌کردند الان بیکار شده‌اند.

منبع: ایسنا

کد خبر 436299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.