جلالی زاده: نمی‌شود هم اصلاح‌طلب بود و هم روی مبل لَم داد

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: اصلاح‌طلبان باید یک منشور، متد یا برنامه را مشخص کنند و مشخصاً نظر خود درباره حل مشکلات کشور را با مردم در میان بگذارند. اصلاح‌طلبی هزینه دارد؛ نمی‌شود اصلاح‌طلب بود و روی مُبل نشست و لَم داد.

جلال جلالی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون وضعیت فعلی اصلاح طلبان، گفت: اصلاح‌طلبان در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری باید بدون مشارکت در معرفی کاندیدا میدان را به جناح رقیب واگذار کنند.

وی افزود: اگر هدف، حفظ اصلاحات به عنوان یک تفکر و اندیشه باشد، اگر اصلاح طلبان در قدرت هم حضور پیدا نکنند از بین نمی‌رود؛ اما اگر هدف این است که اصلاح‌طلبان در قدرت و فعالیت‌های اجتماعی و مدنی حضور داشته باشند، بحث دیگری است. اگر در قدرت حضور نداشته باشند، می‌توانند به عناوین مختلف حضور خود را در جامعه نشان دهند و نبود در قدرت را جبران کنند، در این صورت مسئولیت اعمال انجام‌شده‌ای را که سهمی در آن ندارند برعهده نگیرند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: گاهی در گفت‌وگوهای شخصیت‌های اصلاح‌طلب ملاحظات یا بیم‌هایی وجود دارد که عملاً نمی‌توانند بگویند ما باید چه کار کنیم؟ درواقع چه کسی مسبب بن‌بستی است که امروز در کشور به‌وجود آمده و کلید حل مشکلات در دست چه کسی است؟ آیا قانون اساسی ما پاسخگو نیست؟ چرا مسئولان اجرایی دچار یک نوع بن‌بست شده‌اند و نمی‌توانند بیشتر از این حرکت کنند؟ واقعیت این است که با مشکلات زیادی مواجهیم و بار سنگین معیشت و اثرات آن بر اقشار آسیب‌پذیر مشهود است.

جلالی زاده تصریح کرد: اصلاح‌طلبان باید یک منشور، متد یا برنامه را مشخص کنند و مشخصاً نظر خود درباره حل مشکلات کشور را با مردم در میان بگذارند. اصلاح‌طلبی هزینه دارد و نمی‌شود اصلاح‌طلب بود و روی مُبل و صندلی نشست و لَم داد. یکی از آفت‌های اصلاح‌طلبان، همین توجیه‌گری است بدون اینکه واقعاً قدمی برداشته شود.

وی تاکید کرد: اصلاح‌طلبان باید طی بیانیه‌ای این سوال را مطرح کنند که چرا قانون اساسی دقیق اجرا نمی‌شود؟ آنها هم دچار یک نوع بی‌تفاوتی شده‌اند که به ضرر کشور تمام می‌شود. به هر صورت دلسوزان و عقلای قوم باید راهکارهایی اتخاذ کنند تا مورد هجمه دیگران واقع نشوند. ما اصلاح‌طلبان با هدف خدمت به مردم و اصلاح امور از آقای روحانی حمایت کردیم و اگر اطرافیان رئیس‌جمهور نسبت به وعده‌های وی و حمایت‌هایمان ناسپاسی کردند، مقصر ما نیستیم.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد افرادی روحانی را از اصلاح‌طلبان جدا کردند اما رئیس جمهور همانطور که اصلاح طلبان را رها کرد، آن‌ها را نیز رها می‌کنند.

جلالی زاده خاطرنشان کرد: روحانی می‌توانست به‌عنوان قدردانی از کاندیداهای اصلاح‌طلبی که به خاطر وحدت کنار کشیدند و آرایی که به‌واسطه حمایت آنها جمع کرده بود، به کسانی که کارشکنی می‌کردند، تذکر بدهد و از قدرت و پتانسیل و حمایت مردم و اصلاح‌طلبان استفاده کند؛ اما وقتی خود را جدا کرد، حمایت مردمی را هم از دست داد و مخالفانش و کسانی که سنگ‌اندازی می‌کردند، بهترین فرصت را برای پیشبرد اهداف خود پیدا کردند.

کد خبر 436295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.