حلقه حفاظتی یک فعالیت زیرساختی مهم برای اصفهان است

شهردار اصفهان گفت: پروژه حلقه حفاظتی شهر یک فعالیت زیرساختی قابل توجه برای اصفهان است و باید بسترسازی قانون برای جذب سرمایه‌گذار در این پروژه انجام شود.

به گزارش ایمنا، قدرت الله نوروزی در جلسه بررسی نحوه مشارکت وزارت راه و شهرسازی در پروژه حلقه حفاظتی اصفهان اظهار کرد: پروژه حلقه حفاظتی شهر یک فعالیت زیرساختی قابل توجه و مهم به شمار می‌رود و ضرورت دارد بسترسازی قانون برای جذب سرمایه‌گذار در این خصوص انجام شود.

شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی برای تسریع در این کار، اقدامات عملیاتی درباره آن صورت پذیرد.

«جلال بهرامی» معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در ادامه این جلسه اظهار کرد: با توجه به اهمیت کار ساخت پروژه حلقه حفاظتی اصفهان، ضرورت اجرای پروژه برای ما بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی تاکید کرد: پروژه حلقه حفاظتی اصفهان به تعداد تقاطع‌های خود قابلیت فازبندی دارد و می‌توان به گونه‌ای عمل کرد که در بخش‌های با ضرورت ترافیکی جلو رفت.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: در صورت فازبندی پروژه، می‌توان با استفاده از قانون مشارکت آزادراهی، عوارض مورد نیاز را استفاده کرد تا جریان نقدینگی پروژه را بالا برد.

وی افزود: با توجه به زمان‌بر بودن پروژه، ایجاد بستر حقوقی برای آن نیاز است و ضرورت دارد که در قالب مشارکت با وزارت راه، در این خصوص اقدامات لازم صورت پذیرد.

بهرامی با بیان اینکه نیاز شهرداری در این خصوص، استفاده از مشارکت‌کنندگان اجرایی بوده و باید تلاش کرد، از آنها به خوبی بهره برد، گفت: با استفاده از مشارکت، هزینه تمام شده و زمان احداث پروژه پایین خواهد آمد و ضرورت دارد در این زمینه اقدامات لازم انجام پذیرد.

وی اظهار کرد: تا پایان امسال با فرمول استفاده شده و هماهنگی صورت گرفته با پلیس در مبادی مختلف، وصول عوارض الکترونیکی ما به ۸۰ درصد می‌رسد که این نرخ در حال حاضر نزدیک به ۵۰ درصد است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ادامه داد: وصول درآمد شرکا در این نحوه فعالیت از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و تلاش ما این است که شهرداری در این خصوص به درآمد پایداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: نگاه شرکت ساخت و وزارت راه در این خصوص حمایت و تسهیل شرایط بوده و تلاش می‌کنیم مشکلات جاده‌ای شهر اصفهان را به حداقل برسانیم.

بهرامی گفت: تلاش ما ایجاد بسترهای قانونی برای ورود سرمایه‌گذاران به این پروژه بوده و شرکت ساخت با اولویت، نسبت به این موضوع، اقدامات لازم را اجرایی خواهد کرد.

«علیرضا صلواتی» مجری طرح‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: پروژه حلقه حفاظتی اصفهان، با تلاش دستگاه‌های مسئول در حال اجرا بوده و تلاش بسیاری برای آن صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در این پروژه امکان تبدیل پروژه حلقه حفاظتی اصفهان به یک شبکه آزادراهی در اصفهان برقرار و بخشی از هزینه‌های احداث آن توسط دولت در قالب مشارکت تأمین شود.

صلواتی با بیان اینکه پروژه حلقه حفاظتی اصفهان حدود ۸۰ کیلومتر طول دارد و دارای ۲۸ تقاطع غیرهم‌سطح است، افزود: هر کیلومتر از احداث و آزادسازی این پروژه حدوداً ۷۰ میلیارد تومان هزینه به دنبال دارد.

کد خبر 436250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.