طرز تهیه سیب زمینی پنیری با سوسیس به همراه سس بشامل

دستور پخت آسان سیب زمینی سرخ شده با پنیر پیتزا و سوسیس به همراه سس مخصوص برای ۳ تا ۴ نفر آموزش داده شده است.

به گزارش ایمنا سیب زمینی سرخ شده، سوسیس و پنیر پیتزا می‌توانند ترکیب خوشمزه، آسان و جذابی برای یک دورهمی دوستانه داشته باشند. غذاهایی که در رده فست فودها قرار می‌گیرند به علت سرعت و آسانی پخت و همچنین خوشمزگی، طرفداران زیادی دارند. با شیوع ویروس کرونا بسیاری از افراد مراجعه به کافی شاپ ها و فست فود فروشی‌ها سر باز زده‌اند و ترجیح می‌دهند در خانه آشپزی کنند و به آشپزی در قرنطینه روی آورده‌اند.

مواد لازم سیب پنیری با سوسیس

زمان تقریبی پخت: ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه

مواد لازم برای ۳ تا ۴ نفر:

سیب زمینی بزرگ

۳ عدد

سوسیس

۲ عدد

نمک، فلفل قرمز، زردچوبه و آویشن

به مقدار لازم

سیر

۲ حبه

پنیر پیتزا

۱۰۰ گرم

روغن

به مقدار لازم

مواد لازم سس بشامل

آرد

۱ قاشق غذا خوری

شیر

۱ لیوان

روغن مایع

۲ قاشق غذا خوری

دستور پخت سیب پنیری با سوسیس

مرحله اول

ابتدا سیب زمینی‌ها را شسته و پوست بگیرید و دوباره آن را زیر آب بگیرید. سپس بفرم مورد نظر خود برش دهید. (حلقه حلقه یا خلالی)

نکته: مراقب باشید حلقه‌ها یا خلال‌های سیب زمینی خیلی نازک یا ضخیم نباشند.

سپس در یک تابه بزرگ به مقدار کافی روغن بریزید و صبر کنید تا کمی داغ شود. سپس سیب زمینی‌ها را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا روغن به همه جای سیب زمینی برسد. حال باید ۲ حبه سیر را ریز خرد کرده و به همراه مقداری زردچوبه، نمک، آویشن و فلفل قرمز به سیب زمینی‌ها اضافه کنید. سیب زمینی‌ها را کاملاً سرخ کنید.

نکته: روغن به اندازه‌ای بریزید که سیب زمینی‌ها زود سرخ یا سوخته نشود و بعداً بتوانید سوسیس‌ها را در همان روغن سرخ کنید.

نکته: می‌توانید پس از ۱۰ دقیقه سرخ شدن سیب زمینی‌ها در تابه رو بگذارید تا سیب زمینی‌ها به خوبی ترد و مغز پخت شوند. فقط مراقب باشید که نسوزد.

مرحله دوم

پس از سرخ شدن سیب زمینی‌ها آنها را در ظرفی ریخته وکناری بگذارید. حال باید سوسیس‌ها را که از قبل حلقه‌ای خرد کرده‌اید در همان روغن پر ادویه سیب زمینی‌ها سرخ کنید.

نکته: از آنجا که روغن از قبل خیلی گرم است مواظب باشید که سوسیس‌ها زیادی سرخ و خشک نشوند.

مرحله سوم

کف یک ظرف مخصوص فر را با مقداری روغن چرب کنید. نصف بیشتر سیب زمینی‌های سرخ شده را کف ظرف ریخته. کاملاً پخش کنید تا زیر آن پیدا نباشد. یک لایه نازک پنیر پیتزا روی آن بریزید. حال باقیمانده سیب زمینی‌های سرخ شده را روی آن ریخته و دوباره مقدار کمی پنیر پیتزا بریزید. سوسیس سرخ شده را روی آن بچینید و از پنیر پیتزا هرچقدر مانده است روی آن بریزید.

نکته: می‌توانید بنا به ذائقه خود مقدار پنیر پیتزا را بیشتر کنید. اما به علت مضرات پنیر پیتزا مثل میزان چاق کنندگی بالای آن استفاده زیاد از آن توصیه نمی‌شود.

مرحله چهارم

تهیه سس بشامل

یک قاشق آرد را با دو قاشق غذاخوری روی شعله گاز مخلوط کنید و هم بزنید تا همگن شود. سپس یک لیوان شیر را به آن اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیق تا یک ربع مرتب هم بزنید تا سس خود را گرفته و غلیظ شود.

مرحله پنجم

سس بشامل را به عنوان آخرین لایه روی سیب زمینی، سوسیس و پنیر پیتزا بریزید. حال می‌توانید بسته به ذائقه خود دوباره مقداری نمک و آویشن روی آن بریزید.

ظرف را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فری که از قبل به دمای ۱۰۰ درجه رسیده است بگذارید. فقط در حدی که پنیر پیتزا آب شده و سس بشامل جزوی از ترکیب خوشمزه ما بشود.

مرحله ششم (سرو غذا)

پس از خروج ظرف از فر، محتوی آن را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کرده و در ظروف جدا بریزید.

می‌توانید سیب پنیری را با انواع سس‌ها نوش جان کنید.

کد خبر 436245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.