راه‌اندازی کاروان خودروهای "غدیر" در نجف‌آباد

عضو ستاد غدیر شهرستان نجف آباد گفت: امسال برای دومین‌بار برنامۀ حرکت کاروان خودروهای گل‌آرایی شده در سطح شهر نجف‌آباد به مناسبت عید غدیر برگزار خواهد شد.

حسنعلی سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از نجف‌آباد گفت: علاقه‌مندان شرکت در این برنامه بعد از ثبت‌نام اولیه، خودروهای خود را صبح جمعه ۱۷ مرداد تحویل پارکینگ طبقاتی میرداماد داده و حوالی ساعت ۴ عصر خودروی گل‌آرایی شده را تحویل می‌گیرند.

عضو ستاد غدیر شهرستان با اشاره به تجربه برگزاری این برنامه طی سال گذشته ادامه داد: عصر جمعه حرکت این کاروان خودرویی در سطح شهر نجف‌آباد شروع شده و پیش از نماز مغرب و عشا به میدان مرکزی شهر باز می‌گردند تا طی بازه زمانی برگزاری نماز مغرب و عشا، امکان بازدید و عکس گرفتن عموم شهروندان از آن‌ها فراهم باشد.

وی شرکت در این برنامه را رایگان دانست و با اعلام تهیه گل‌های مورد نیاز توسط یکی از خیرین شهرستان ادامه داد: این کاروان که با پخش نواهای مذهبی حرکت می‌کند، در ادامه در نقاط دیگر شهر مانند امیرآباد، یزدان‌شهر و ویلاشهر حرکت کرده و در صورت صدور مجوزهای قانونی مورد نیاز، حوالی نیمه‌شب به سمت اصفهان حرکت می‌کند.

سلطانی اظهار کرد: همراهی خانواده شرکت‌کنندگان نیز مشروط به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی فراهم شده است و اگر تعداد ثبت‌نام شدگان بیش از چهل خودرو باشد، مجبور به قرعه‌کشی بین داوطلبان خواهیم بود.

عضو کاروان شادی غدیر درباره مشارکت ستاد غدیر دفتر امام جمعه شهرستان و اتاق اصناف در برگزاری این برنامه اعلام کرد: همانند سال گذشته، تعدادی از اعضای اتحادیه گل‌فروشان شهرستان به صورت رایگان در امر گل‌آرایی خودروهای کاروان مشارکت خواهند داشت. در این برنامه که مشابه آن برای اولین بار در اقلید فارس برگزار شده، گل‌های مورد استفاده به صورت مستقیم از تولیدکنندگان با اعمال تخفیف‌های ویژه تأمین خواهد شد و در پایان مراسم نیز در اختیار صاحبان خودروها قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص برخی انتقادات به جایگاه دینی تجلیل از ائمه با استفاده از گل خاطرنشان کرد: در جریان تشییع پیکر امام موسی‌بن جعفر نقل شده که تابوت در بازار گل‌فروش‌ها گل‌باران شده و امام‌رضا هیچ‌گاه این موضوع را مورد نکوهش قرار نداده‌اند.

همکاری شهرداری نجف‌آباد در برگزاری برنامه

ابراهیم رضایی مدیر روابط عمومی شهرداری نجف آباد نیز در خصوص این برنامه توضیح داد: مجموعه مدیریت شهرداری وظیفه خود می‌داند با تمامی هیأت‌های مذهبی و مجموعه‌های مردمی در برگزاری هر چه با شکوه‌تر ویژه برنامه‌های عید غدیر که با لحاظ شدن شیوه‌نامه‌های بهداشتی تدارک دیده شده باشد، همکاری داشته باشد.

رضایی با اشاره به تبلیغات محیطی این ویژه برنامه توسط شهرداری گفت: در تأمین بخشی از پرچم‌ها و آذین‌بندی‌های کاروان و پوشش تصویری و رسانه‌ای کاروان نیز این مجموعه همکاری خواهد کرد.
 

کد خبر 436232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    0 0
    آن وقت چه دردی دوا می شود
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    0 0
    میشه مثل حضرت علی شد و پول گلها را خرج فقرا کرد کسانی که پول نان خالی را هم ندارن خانه ندارن و بچه کوچک دارن تعداد آ نها هم کم نیست