مسئولان نسبت به اجرای کنارگذر خوانسار بی‌تفاوتند

رئیس شورای اسلامی شهر خوانسار گفت: استانداران قبلی و فعلی دستور لازم برای احداث کنارگذر خوانسار را صادر کرده‌اند اما مسئولان مرتبط استانی نسبت به اجرای آن بی‌تفاوت هستند.

محمدتقی اورعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خوانسار تنها شهری است که کنارگذر ندارد و به همین دلیل تصادفات وحشتناکی در این منطقه رخ می‌دهد با این حال علت سکوت مسئولان استانی را در مقابل این نیاز خوانسار نمی‌دانیم.

وی افزود: استانداران قبلی و فعلی دستور لازم در مورد کنارگذر شهرستان خوانسار را صادر کرده بودند اما باز هم این پروژه راکد مانده و مسئولان مرتبط استانی نسبت به این امر حیاتی در شهر خوانسار بی‌تفاوت هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر خوانسار، در خصوص فرسودگی زیرساخت‌ها و معابر خوانسار، تصریح کرد: معابر خوانسار شیب‌دار است و تردد خودروهای سنگین در شهر به زیرساخت‌های آن آسیب زده و حوادث متعدد و ترافیک بسیاری ایجاد کرده است و به دلیل وجود همین ترافیک‌ها خودروهای امدادی دیرتر از موعد در محل حوادث حاضر می‌شوند.

وی با بیان اینکه باید بین دستگاه‌های مسئول شهرسازی هماهنگی باشد، تصریح کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ به معنای این است که "خلاف کن و جریمه بده" در خوانسار این نظر وجود دارد که به دلیل کمبود زمین اجازه ساخت طبقات بیشتر داده شود که این موضوع هم نوعی خیانت است زیرا با این کار مردم را به صورت غیرمستقیم در ۱۰ سال آینده به مراجع قضائی می‌کشانیم و این نوع ساخت هم مشکلات خانوادگی و مسائل اخلاقی خاص خود را در شهرستان‌ها در پی دارد.

اورعی در خصوص توجه نکردن به زیرسازی زمین‌های واگذار شده در خوانسار، گفت: زمین‌های خوانسار تپه‌ای است و پس از واگذاری به افراد عده‌ای می‌توانند زیرسازی آن را انجام دهند و عده‌ای نمی‌توانند؛ به نوعی شهرسازی و زیباسازی شهر برهم خورده که باید زمین‌هایی که از طریق راه و شهرسازی یا بنیاد مسکن واگذار می‌شود زیرسازی لازم برای آنها انجام شود.

کد خبر 436218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.