احیای دارائی‌های از دست رفته شهرداری‌های زنجان

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان گفت: در راستای رویکرد جاری و جدی در این سازمان در دو سال گذشته احیای منافع و دارائی‌های از دست رفته این سازمان، در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، سعید امیدی، اظهار کرد: یکی از عملکردهای مشخص و روشن سازمان تمرکز بر تعیین تکلیف شرکت منحله پدیده تجارت از شرکت‌های راکد وابسته به سازمان بود.

وی اضافه کرد: در همین راستا در جلسات و تعاملات متعدد با شرکت ناصر الجزیره کویت به عنوان طرف قرارداد تجاری سازمان در اواخر دهه ۸۰ و پس از اخذ مجوزهای قانونی از شورای سازمان و هیئت مدیره و انجام توافقات قطعی با طرف قرارداد، نقدینگی بلوکه شده به دلیل اختلافات فی ما بین بعد از گذشت ۱۰ سال وصول شد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان ادامه داد: همچنین در اقدام دیگری یک دستگاه مینی لودر بابکت بعد از هشت سال و با حل و فصل گره‌های قانونی از گمرک ترخیص شده و به قیمت کارشناسی در اختیار شهرداری دندی قرار گرفت.

امیدی ادامه داد: در راستای تکالیف قانونی، پرداخت مطالبات بیمه و مالیات این مجموعه نیز از محل مبالغ وصولی، انجام شده است.

وی اضافه کرد: تسهیلات معوق مربوط به شرکت پدیده تجارت که سهامدار عمده آن سازمان همیاری بوده است نیز بعد از گذشت ۱۰ سال تعیین تکلیف شده است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان با اشاره به اینکه مراحل اداری و حقوقی انحلال شرکت پدیده تجارت انجام شده است، افزود: روند حقوقی در مراحل پایانی است تا مانع بسیار مهم دیگری از مسیر فعالیت‌های رو به جلو این سازمان که سهامداران آن مجموعه ۲۱ شهرداری استان هستند، برداشته شود.

امیدی خاطرنشان کرد: این سازمان به شهرداری‌ها تعلق دارد و در واقع اصلی ترین تلاش این بود که همیاری شهرداری‌ها به ریل اصلی و مسیر اصلی برگردد که در این راستا تعامل حداکثری با شهردار ی ها را مبنا قرار داده و و در داخل مجموعه نیز بر روی خرد جمعی و کار تیمی تاکید شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 436211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.