ادینبرو پس از کرونا سبز می‌شود

دولت ادینبرو، پایتخت اسکاتلند در نظر دارد پس از نابودی کامل ویروس کرونا اهداف بلندپروازانه خود را در سبزسازی شهر پیاده کند تا از این طریق بهبودی سریع‌تر اقتصاد را برای شهر و شهروندان خود به ارمغان آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا یک باور قطعی در بین کشورهای اروپایی به وجود آورده، اینکه باید در طراحی دوباره شهرها تجدیدنظر شود و ایده‌هایی نو برای آن‌ها شکل گیرد. در واقع پاندمی کرونا ضعف شدید مدل‌های اقتصادی کشورهای اروپایی را به تصویر کشیده و دولت‌ها را به سمت تأمل برای حل مشکلات موجود سوق داده است. در این راستا، کمیسیون اروپایی و بسیاری از ایالات عضو اتحادیه اروپا به این نتیجه رسیده‌اند که از طریق افزایش پروژه‌های سبز سازی می‌توانند به بهبود وضع و رهایی از رکود اقتصادی ناشی از گسترش ویروس کرونا دست یابند.


دولت ادینبرو از طریق سهیم‌سازی شهروندان در طراحی‌های جدید شهری از آن‌ها خواسته است هرچه بیشتر در گسترش فضاهای سبز و ایجاد تغییرات مثبت در محیط اطراف خود مشارکت کنند. این ایده به دنبال جنبش "همکاری در پیشبرد فوری تغییرات اقلیمی ادینبرو" تا سال ۲۰۳۰ برای ایجاد شهری پایدار و دوستدار محیط زیست ارائه شده و دولت برای پیاده‌سازی آن، مشارکت همه شهروندان را ضروری دانسته است. اعضای شورای شهر ادینبرو تمام علاقمندان به مشارکت را به ارائه ایده‌ها و خلاقیت‌های خود برای دستیابی به هدف کربن صفر تا سال ۲۰۳۰ دعوت کرده‌اند که این طرح تا کنون با استقبال زیادی از سوی مردم مواجه شده است.


آدام مک وی، رئیس شورای شهر پایتخت اسکاتلند در مصاحبه‌های خود با رسانه‌ها گفته است که ادینبرو در حال حاضر با دو مشکل اساسی، یعنی لزوم رهایی از پاندمی کرونا و تغییرات آب‌وهوایی فزاینده دست و پنجه نرم می‌کند و در تلاش است با همکاری و مشارکت شهروندان در کنار حل این دو بحران بیشترین تغییرات را در طراحی شهری به وجود آورد تا آینده‌ای پایدارتر و زیست‌پذیرتر برای آنان به ارمغان آورد. از نظر مک وی افزایش فضاهای سبز و استفاده از انرژی پاک بهترین استراتژی‌هایی است که می‌توان برای حل بحران‌های به وجود آمده در پیش گرفت که برای این کار مشارکت مردمی می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.


 

کد خبر 436209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.