اجرای یک هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی و ترافیکی در مشهد

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: در سال جاری با اختصاص بالغ بر یک هزار میلیارد تومان، اجرای پروژه های عمرانی و حمل و نقلی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، خلیل الله کاظمی اظهار کرد: در سال جاری، غیر از پروژه‌های احداث خطوط قطار شهری، بالغ بر یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمران و حمل و نقل در نظر گرفته شده است.

وی افزود: یک بخش از این پروژه‌ها جهت تسهیل تردد خودروهای شخصی و برون شهری بوده و تقاطع‌ها، چپ‌گردها، زیرگذرها، راست‌گردها و … در مسیر کمربندی شهر را شامل می‌شود تا رینگ دور شهر، ترافیک روانی را داشته باشد.

معاون شهردار مشهد تصریح کرد: زیرگذر برونسی، اتصال کوشش به خلج، تقاطع غیر همسطح مصلی، بولوار ۷۵ متری رضوی، تقاطع ابوطالب و تقاطع چهار سطحی آزادگان در حال اجرا بوده و پروژه‌های دیگری مانند تقاطع مجیدیه به آیت الله رفسنجانی نیز تا دو ماه آینده کلید خواهد خورد.

وی گفت: برای داخل شهر، مبنا را بر احداث تقاطع غیر همسطح و روان‌سازی ترافیک نداریم، زیرا با این کار، ترافیک را از یک نقطه، به نقطه دیگر منتقل خواهیم کرد، بلکه هدفمان این است که سیستم حمل و نقل عمومی را توسعه داده و پیاده محوری را تقویت کنیم که این هدف با افزایش مسیرهای دوچرخه دنبال می‌شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۶۰ کیلومتر مسیر دوچرخه احداث شد و امسال نیز به همین میزان احداث مسیر دوچرخه را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به پیاده روسازی و بهسازی پیاده روها به مساحت ۲۸۰ هزار متر مربع در سال گذشته، ادامه داد: امسال نیز به همین میزان احداث پیاده رو و بهسازی پیاده روهای شهر در دستور کار قرار دارد، همچنین مسیرهایی مانند کوچه شاهین فر، سرشور، شمال و جنوب بازار رضا (ع) نیز در حال آماده سازی برای پیاده محوری هستند.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه قطار شهری، افزود: احداث خط دوی قطار شهری نیز تقریباً به پایان رسیده و برای خط سه قطار شهری نیز اولویتی گذاشته‌ایم که از میدان شهدا تا ترمینال مسافربری، هر چه سریع‌تر به بهره برداری برسد، برنامه ریزی برای این مهم در سال ۱۴۰۰ است تا این مسافت ۵ و دو دهم کیلومتر از خط سه بهره برداری شود.

کاظمی اظهار کرد: در حال ایجاد مسیری هستیم تا قطارهای خط دو بتواند از میدان توحید دور زده و وارد خط سه قطار شهری شود که با تحقق این مهم، عملاً حرم مطهر به سیستم حمل و نقل مترو ما وصل می‌شود و همه شهروندان از نقاط مختلف شهر با تغییر خطوط قطار شهری می‌توانند خود را در ایستگاه باب الجواد، به حرم مطهر برسانند.

وی با بیان اینکه خط چهار قطار شهری نیز در حال احداث است، گفت: تا چهار ماه آینده، حدود ۱۳۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به ناوگان اتوبوسرانی مشهد اضافه خواهد شد تا بتوانیم هم فاصله زمانی رسیدن اتوبوس به ایستگاه را کاهش دهیم و هم در نهایت کیفیت خدمات اتوبوسرانی افزایش یابد.

کد خبر 436207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.