آغاز پروژه‌های امنیت ترافیکی در بوداپست

بوداپست، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر در کشور مجارستان، در نظر دارد به زودی با همکاری مقامات رسمی، ساکنان و مسافران، پروژه‌های آزمایشی خود برای ایجاد امنیت ترافیکی را به مرحله اجرا درآورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پایتخت مجارستان از ماه جولای تا پایان اکتبر پروژه‌های آزمایشی متعددی را در خصوص امنیت جاده‌ای، تراکم ترافیکی و در نتیجه آلودگی صوتی و هوایی به مرحله اجرا در خواهد آورد. این پروژه‌ها در واکنش به کاهش کیفیت زندگی در چند سال اخیر به واسطه افزایش سریع شهرنشینی، نبود فضای سبز کافی، ترافیک‌های سنگینی که اغلب به تصادف منجر می‌شد، نبود جاده‌هایی باکیفیت بالا و آلودگی هوا در بوداپست توسط مقامات ارشد طراحی شده است.


طی نشستی که بین طراحان برجسته شهر در ساختمان شهرداری برگزار شد، بزرگان مجلس به این نتیجه رسیدند که باید مشکلاتی مانند هزینه بالای مسکن، ترافیک سنگین و سر و صدای بوق خودروها را به طور کامل از میان بردارند تا زیست‌پذیری بوداپست را به مردم و گردشگران علاقمند به آن بازگردانند. در این خصوص طرح‌ها و ایده‌های مختلفی از سوی شرکت‌کنندگان ارائه و برگزیده‌های آن برای پیاده‌سازی به شهردار تحویل داده شد.


شهردار بوداپست پس از دریافت طرح‌های پیشنهادی تصمیم گرفت با همکاری شهروندان به تمام اهداف خود برای ایجاد شهری پایدار و زیست‌پذیر تا سال ۲۰۲۷ برسد و در کنار طرح‌هایی برای توسعه شهری در آینده، پروژه‌های آزمایشی فوق را نیز در مناطق کوچک، با در نظر گرفتن قابلیت‌های خاص هر ناحیه، پیاده کند.
در اولین مرحله پیاده‌سازی پروژه‌های آزمایشی فوق قرار است یک منطقه ترافیکی امن در منطقه هفت بوداپست ایجاد شود که در این راستا، تردد موتورسواران از خیابان‌های کم‌عرض منطقه ممنوع خواهد شد و این افراد حق پارک کردن موتورهای خود در مکان‌های عمومی را نیز ندارند.

محدودیت سرعت در بعضی از خیابان‌های شلوغی که از میان مناطق مسکونی عبور می‌کند، کاهش خواهد یافت و بسیاری از خیابان‌ها تنها به عابران پیاده و دوچرخه‌سواران، دست کم تا پایان ماه سپتامبر، اختصاص داده خواهد شد.
جالب است بدانید که پروژه‌های آزمایشی شهردار بوداپست به صورت مکتوب روی برگه در اختیار شهروندان قرار داده می‌شود تا عموم مردم نظرات خود را در مورد هر پروژه بیان کنند و حتی ایده‌های خلاقانه خود را نیز ارائه دهند.

کد خبر 436203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.