تمرین جنگ ترکیبی نیروی هوافضا و نیروی دریایی سپاه در رزمایش پیامبر اعظم ۱۴

شلیک موفق موشک‌های بالستیک از اعماق زمین و تمرین جنگ ترکیبی نیروی هوافضا و نیروی دریایی سپاه از مهمترین بخش‌های دومین روز مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۴ به شمار می‌رود.

به گزارش ایمنا به نقل از سپاه نیوز، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دومین روز از مرحله نهایی رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) ۱۴ سپاه با اجرای عملیات از زمین، هوا و دریا علیه مواضع دشمن فرضی در حال برگزاری است.

در این مرحله از رزمایش نیروی هوافضای سپاه با به‌کارگیری تاکتیک‌ها و تجهیزات نوین، بخشی از توانمندی‌های گسترده این نیرو در مقابله با تهدیدات مفروض دشمن را به نمایش می‌گذارد.

بر اساس این گزارش دستاورد مهم هوافضای سپاه در این مرحله از رزمایش که صبح چهارشنبه برای نخستین بار در جهان صورت پذیرفت، شلیک موفق موشک‌های بالستیک از اعماق زمین به صورت کاملاً استتار شده بود که این دستاورد مهم می‌تواند سازمان‌های اطلاعاتی دشمن را در خطاهای محاسباتی رویارویی احتمالی با چالش‌های جدی مواجه کند.

در مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۴ سپاه که در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس و تنگه راهبردی هرمز در حال برگزاری است، هواپیماهای سوخو ۲۲ نیروی هوافضای سپاه مواضع از پیش تعیین شده در جزیره فاروران را به وسیله بمب‌های بالدار مورد هدف قرار داده و منهدم می‌کنند.

انهدام اهداف دشمن فرضی با انواع بمب‌های هوشمند که سختگیرانه و در ابعاد بسیار کوچک‌تر از اندازه واقعی طراحی شده، از دیگر بخش‌هایی است که در این مرحله از رزمایش تمرین خواهد شد.

همچنین یکی از بخش‌های مهم این رزمایش تمرین جنگ دو نیروی هوافضا و دریایی سپاه در کنار یکدیگر است که در طول مراحل مقدماتی و نهایی رزمایش با ایجاد سامانه فرماندهی و کنترل مشترک و ترکیب تاکتیک‌ها و شیوه‌های رزم دونیرو، تقابلی غافلگیرکننده با دشمن را به نمایش می‌گذارند.

اجرای عملیات رزم موشکی موفق با شلیک دو فروند موشک زمین به زمین هرمز و فاتح و یک فروند موشک بالستیک به سمت اهداف معین، همچنین اجرای آتش پدافند هوایی نقطه‌ای در این مرحله از رزمایش با موفقیت به انجام رسید.

هجوم پهپادهای شاهد ۱۸۱، مهاجر و باور به سمت اهداف دشمن فرضی و انهدام مواضع از پیش تعیین شده از دیگر برنامه‌هایی است که در این مرحله از رزمایش نیز انجام می‌پذیرد.

عملیات موشکی سطح به سطح شناوری، ساحل به دریا و اجرای آتش متنوع و متکثر توپخانه و ادوات همچنین عملیات مین‌ریزی آفندی برای قطع خطوط مواصلاتی دشمن در دومین روز از رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۴ در حال انجام است.

اجرای آتش انواع تیربار، آرپی جی و سلاح‌های سبک توسط نیروهای رزمی جهادی در خط و دژهای پیرامون جزایر در طول این رزمایش بار دیگر عزم راسخ مرزنشینان دریا دل در دفاع از ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.

مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۴ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از صبح روز گذشته (سه‌شنبه) در منطقه عمومی هرمزگان، خلیج‌فارس و غرب تنگه هرمز آغاز شده است عصر امروز پایان خواهد پذیرفت.

کد خبر 436190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.