اجرای پروژه‌های باز آفرینی شهری با رویکرد شهروند محوری

شهردار منطقه چهار شیراز گفت: پنج پروژه عمرانی در راستای بازآفرینی فضاهای شهری با رویکرد شهروند محوری در این منطقه آغاز شد.

اصغر سروی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شناسایی فضاهای رها شده و بلااستفاده شهری در منطقه چهار در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: در طول هشت ماه گذشته در کنار دیگر پروژه‌ها، عملیات عمرانی پنج پروژه در راستای بازآفرینی شهری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه مجموع مساحت این پروژه‌ها ۲۷ هزار متر مربع است، تصریح کرد: این پروژه شامل ساماندهی ضلع شمالی حاشیه بلوار رحمت حد فاصل بلوار سفیر به طرف خیابان صفایی شمالی، پارک محله تل بادی، طراحی و بهسازی پارک محله جانبازان، باز آفرینی فضای شهری بلوار عدالت جنب تقاطع غیر همسطح عدالت و همچنین فضای زیرین پل شهدای کشن است.

شهردار منطقه چهار شیراز اهداف مهم اجرای این پروژه‌ها را بازگشت حیات اجتماعی برای شهر دانست و افزود: هدف از اجرای این پروژه‌ها این است که بتوانیم حیات اجتماعی را به شهر بازگردانیم تا شهروندان در عرصه‌های عمومی گرد هم آمده و فضاهایی سرزنده، مطلوب و جذاب برای آنها فراهم شود.

وی افزود: از اهداف دیگر اجرای این پروژه‌ها می‌توان به رفع نقاط بی دفاع شهری، ارتقای آرامش شهروندان، زیبا سازی محیط، ارتقای تعاملات اجتماعی ساکنان و همچنین نوسازی فضای شهری اشاره کرد.

سروی اظهار امیدواری کرد: با این رویکرد و با شناسایی این فضاها و همچنین با طراحی مناسب نسبت به وجود آمدن فضای سرزنده، کارآمد و پویا برای شهروندان در منطقه چهار اقدام کرده و رضایت شهروندان را بیش از پیش فراهم آوریم.

کد خبر 436184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.