عرضه دام زنده در سنندج ممنوع شد!

معاون خدمات شهری شهردار سنندج با بیان اینکه امسال هیچ جایگاهی برای عرضه دام زنده به مناسبت عید سعید قربان در این شهر تعیین نشده است، گفت: بدلیل شیوع ویروس کرونا و بر اساس دستورالعمل صادره از سوی دامپزشکی و ستاد ملی کرونا، عرضه دام زنده در جایگاه‌های موقت شهری ممنوع است.

به گزارش ایمنا، لقمان حیدری با بیان اینکه عرضه دام زنده به مناسبت عید سعید قربان در سطح شهر ممنوع است، اظهار کرد: قربانی کردن دام یکی از سنت‌های حسنه است که مسلمانان نسبت به انجام این عمل خیرخواهانه اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر سال شهرداری در راستای رفاه حال شهروندان و دسترسی آسان به دام زنده نقاط مختلفی را برای عرضه دام در نظر می‌گرفت، افزود: علاوه بر تعیین نقاط برای عرضه دام، اکیپ خدمات شهری هم در جهت تنظیف مکان‌های عرضه مستقر می‌شد.

معاون خدمات شهری شهردار سنندج اضافه کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و بر اساس دستورالعمل صادره از سوی اداره دامپزشکی کل کشور و ستاد ملی کرونا و با هدف حفظ سلامتی، جلوگیری از تجمع و رفت و آمد شهروندان عرضه دام زنده در جایگاه‌های موقت شهر ممنوع است و هیچ جایگاهی هم برای فروش دام در این ایام تعیین نشده است.

حیدری یادآور شد: شهرداری مناطق به صورت مستمر از سطح شهر بازدید کرده و اجازه عرضه دام زنده در این ایام را نخواهند داد.

وی تاکید کرد: کشتارگاه صنعتی دام سنندج با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا در روز عید سعید قربان آمادگی لازم به منظور کشتار دام‌های قربانی مردم و تحویل لاشه‌های استحصالی به آنها به صورت رایگان را دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 436162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.