سیاست‌های اصلی آموزش‌وپرورش در حوزه مدارس غیردولتی اعلام شد

وزیر آموزش‌وپرورش در هشتادمین جلسه شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی مدارس غیردولتی اظهار کرد: حمایت، هدایت و نظارت؛ سه سیاست اصلی آموزش‌وپرورش در حوزه مدارس غیردولتی است.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در هشتادمین جلسه شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی مدارس غیردولتی با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمدباقر علیه‌السلام و تشکر از تلاش‌ها و همکاری‌های مدارس غیردولتی، اظهار کرد: هر ساختاری هنگامی که از دیگر بخش‌ها تفکیک می‌شود، باید مأموریت متمایز و ویژهای داشته باشد اما در زمینه چیستی و تمایز مأموریت مدارس غیردولتی کم‌کار کرده‌ایم.

وزیر آموزش‌وپرورش با تاکید بر تفکیک مدیریت و نظارت بر عملکرد مدارس غیردولتی، گفت: باید بررسی کنیم تفاوتی که در مأموریت مدارس غیردولتی وجود دارد در عرصه آموزش و پروش چه تأثیر و جایگاهی دارد.

وی درباره مساعدت و همراهی مدارس غیردولتی در آموزش دانش آموزان، تصریح کرد: باید قدردان این کمک‌ها باشیم اما خود مؤسسین باید از این نوع مدارس مراقبت و مشکلاتشان را برطرف کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش، حمایت، هدایت و نظارت را سه سیاست اصلی آموزش‌وپرورش در قبال مدارس غیردولتی برشمرد و افزود: در شرایط کرونا تلاش کردیم مدارس غیردولتی آسیب نبیند، اما قطعاً تنها از طریق این سیاست‌ها نمی‌توان همه آسیب‌های این مدارس را برطرف کرد، البته همواره پیگیر رفع مشکلات مدارس غیردولتی به‌ویژه در ایام کرونا هستیم.

وی با اشاره به اینکه کرونا به همه کسب و کارها در سراسر دنیا آسیب رسانده است، اظهار کرد: در شرایط شیوع کرونا فقط مدارس و مراکز غیر دولتی آسیب ندیدند بلکه سایر بخش‌ها نیز متضرر شدند، بنابراین اگر قرار باشد هر قسمتی برای جبران خسارت، آسیب‌هایش را به قسمت دیگری منتقل کند، نتیجه‌ای نخواهد داشت.

عضو کابینه تدبیر و امید، تاکید کرد: در این شرایط اگر مدارس غیردولتی نتوانند مخاطبانشان را حفظ یا افزایش دهند، کوتاهی کرده‌اند. درصورتیکه همان میزان مخاطب را حفظ کنند کاری از پیش نبرده‌اند؛ لذا هنر این است که بحران ایجادشده را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با بیان برخی راهکارهای مدیریتی که در شرایط بحران‌های اقتصادی ارائه می‌شود، افزود: اگر مرکزی بتواند هزینه‌هایش را کاهش و ظرفیت‌هایش را افزایش دهد و فرصت بدهد تا افراد بیشتری در این مراکز حضور یابند قطعاً در مسیر حیات خود موفق می‌شود.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه در زیست‌بوم جدید، باید کاربران را افزایش و هزینه‌ها را کاهش داد، اظهار کرد: لذا باید بتوانیم با ایجاد خلاقیت بر توسعه ظرفیت مدارس غیردولتی بیفزاییم. زیست‌بوم جدید یک ظرفیت برای توسعه عدالت آموزشی است بدین معنی که دانش‌آموز در دورترین نقطه کشور می‌تواند از آموزش‌های یک معلم مجرب در جای دیگری از کشور، برخوردار شود.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در شرایط کنونی نباید در زیست‌بوم قدیم همچنان باقی ماند و ظرفیت‌های جدید را نادیده گرفت بنابراین باید از شرایط قبل یک گام روبه‌جلو حرکت کنیم.

کد خبر 436159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.