افزایش ۱۲ درصدی مصرف برق اصفهان در تیرماه

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان از افزایش ۱۲ درصدی مصرف برق اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در راستای مدیریت مصرف برق در اصفهان با جدیت با مشترکین پر مصرف و هنجارشکن برخورد می‌شود.

مرسل صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: میزان مصرف برق در اصفهان در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان این که بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، افزایش دمای دو تا سه درجه‌ای را در مردادماه تجربه خواهیم کرد، گفت: این افزایش دما به قطع میزان مصرف برق اصفهان را افزایش خواهد داد. به طور کلی به ازای هر یک درجه افزایش دما، حداقل ۲۰ مگاوات افزایش مصرف خواهیم داشت بنابراین در صورتی که دمای هوا به مقدار سه درجه افزایش یابد، افزایش مصرف ۶۰ مگاواتی قابل پیش‌بینی است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان درباره برنامه‌های این شرکت برای مدیریت مصرف برق اصفهان گفت: به کل مشترکین پرمصرف اصفهان با ارسال پیامک به منظور آگاه‌سازی نسبت به مصرف مازاد بر عرضه خود، اطلاع داده شده است.

صالحی با بیان این که تاکنون هیچ خاموشی در اصفهان اعمال نشده است، گفت: به منظور مدیریت مصرف برق در شهرستان، اداره توزیع برق شهرستان اصفهان با اخذ حکم قضائی از دادستانی اختیار قطع برق مشترکین پر مصرف را دارد.

وی افزود: همچنین مشترکینی که رفتارهای هنجارشکنانه نظیر روشن کردن لامپ در روز روشن از خود بروز می‌دهند، در ابتدا با اخطاریه کتبی و در صورت ادامه با قطع برق مشترک برخورد می‌شود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان ادامه داد: این مشترکین در صورتی که تصمیم به رفع قطعی برق خود داشته باشند، باید تعهد کتبی همکاری با اداره برق داشته باشند؛ برق باید بجا و بهینه مصرف شود.

صالحی خاطرنشان کرد: این مشترکین اگر پس از دادن تعهد کتبی دوباره توجهی به انجام تعهدات خود و مصرف بهینه برق نداشته باشند، پس از قطع مجدد برق به مراجع قضائی ارجاع داده شده و در صورت لزوم خسارت‌های مربوطه را پرداخت می‌کنند.

وی درباره میزان مصرف برق اصفهان در تیرماه گفت: تاکنون پیک ۱۱۷۶ مگاوات را لمس کرده‌ایم. در این مقدار با در نظر گرفتن شرایط دمایی سال جاری، رشد ۱۲ درصدی مصرف نسبت به سال گذشته را شاهد هستیم. از مشترکین درخواست داریم مصرف خود را به ویژه در ساعات پیک مصرف، مدیریت کرده، کولرهای آبی خود را در دورکم و کولرهای گازی خود را روی دمای ۲۴ یا ۲۶ تنظیم کنند. با کاهش یک درجه‌ای دمای کولرهای گازی ۱۰ درصد افزایش بار خواهیم داشت.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: همه شرکت‌ها و به طور کلی مشترکین مکلفند مصرف برق خود را مدیریت کنند. این مشترکین در صورت رعایت نکردن در اولویت قطع قرار می‌گیرند.

کد خبر 436119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.