پارک بی‌بی یانلو آستارا برای جذب سرمایه‌گذار آماده است

شهردار بندرآستارا با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری پارک جنگلی بی‌بی یانلو این شهر، گفت: این پارک برای جذب سرمایه گذار آماده است.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پارک جنگلی بی‌بی یانلو یکی از مناطق نمونه گردشگری آستارا با یک هزار و ۵۱۲ هکتار وسعت، جزء جنگل‌های هیرکانی محسوب می‌شود، که در ضلع جنوب غربی و در فاصله پنج کیلومتری آستارا واقع شده‌ است.

وی افزود: این پارک دارای جاذبه‌های طبیعی زیبا و خاصی است که علاوه بر تنوع فراوان رویشگاه‌های جنگلی و گونه‌های جانوری آن، وجود چندین دره با دامنه‌های پوشیده از جنگل و چندین قله به عنوان سیمای ویژه و بدیع، چشم‌انداز منحصر به فرد و جالب توجه‌ای ایجاد کرده که در هر زمانی از سال مسافران و گردشگران زیادی را به خود جلب کند.

شهردار آستارا اضافه کرد: پارک جنگلی بی بی یانلو دارای انواع گونه‌های جنگلی از قبیل بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی ون و بارانک است.

معیتی با اشاره به این که شهرداری در سال‌های گذشته در این پارک اقدامات عمرانی بسیار خوبی انجام داده است. افزود: این پارک در حال حاضر دارای امکاناتی همچون آب، برق و گاز، آلاچیق‌های خدماتی متحرک، پارک بازی کودکان، کافی شاپ، ۲۴ چشمه سرویس بهداشتی، آبخوری، نمازخانه و سکوهای بتنی برای نشستن و استراحت و محل مخصوص کباب پختن است.

وی با تاکید بر این که پارک جنگلی بی بی یانلو ظرفیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری و جذب گردشگر دارد، عنوان کرد: فضای این پارک برای راه اندازی پیست دوچرخه سواری، موتور سواری، آفرود، اسب سواری، پینت بال، سایت تیراندازی به اهداف پروازی، ساخت رستوران شیشه‌ای مدرن، ساخت کلبه‌های چوبی، باغ پرندگان و برگزاری تورهای جنگل نوردی بسیار مناسب است.

شهردار آستارا تصریح کرد: سرمایه گذار باید این موضوع را در نظر داشته باشد که پارک جنگلی بی بی یانلو در منطقه جغرافیایی خاص و بی نظیری قرار دارد و برای اجرای طرح‌های مختلف از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است، زیرا مسافران و گردشگران ورودی و خروجی از آستارا در غرب گیلان از سمت کشور جمهوری آذربایجان و استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی از مقابل این پارک عبور می‌کنند.

معیتی ادامه داد: با برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و نیز آئین‌های مناسبتی، بومی و محلی در طول سال می‌توان جاذبه‌های منحصر به فرد پارک جنگلی بی بی یانلو را بهتر و شایسته‌تر به شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی معرفی کرده و از ظرفیت‌های اقتصادی مناسب آن بهره برداری کرد.

وی با بیان این که اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان بر اساس تفاهم نامه‌ای، مدیریت این پارک را در اختیار شهرداری آستارا قرار داده است، افزود: طرح‌های قابل اجرا در این پارک در قالب کتابچه‌ای به شهرداری ارائه شده و سرمایه گذار بخش خصوصی باید طبق مفاد این کتابچه با رعایت مسائل زیستی محیطی طرح‌های خود اجرا کند.

به گزارش ایمنا، بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و این شهر با داشتن جاذبه‌های متنوع طبیعی، اقتصادی و تاریخی یکی از ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.

کد خبر 436103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.