شهرها در خط مقدم مبارزه با کووید-۱۹

کووید -۱۹ در سراسر جهان به طور جدی شهرها و جوامع را تحت تأثیر قرار داده است و نه تنها سلامت عمومی را با خطر مواجه کرده، بلکه اقتصاد و بافت جامعه را به صورت جبران‌ناپذیری مورد تهدید قرار داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع ویروس کرونا تأثیری عمیق و تبعاتی چند بعدی از خود بر جای گذاشته است و انتظار می‌رود با از بین بردن بسیاری از مشاغل به بدترین شکل ممکن تا چند دهه آینده اقتصاد را با رکود مواجه کند. بسیاری از محققان پیش‌بینی کرده‌اند که اثرات جبران‌ناپذیر این پاندمی بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از مردم در سراسر جهان را به وضعیت فقر و حدود ۴۹ میلیون نفر را نیز به فقر شدید خواهد کشاند. بسیاری از این فقرای جدید کسانی هستند که در شهرها سکونت دارند و پیش از انتشار ویروس کرونا در بخش‌های غیررسمی مشغول کار بوده‌اند. شهرها در خط مقدم مبارزه با اثرات درازمدت کووید -۱۹ قرار دارند و مقامات رسمی مسئولیت‌هایی بسیار سنگین‌تر از قبل برای بهبودی زندگی شهری پیش‌رو خواهند داشت.

ساکنان مناطق فقیرنشین شهری بیش از سایرین در معرض آسیب‌های ناشی از شیوع کرونا هستند؛ این افراد اغلب در خانه‌های پرجمعیت با کمترین دسترسی به امکانات بهداشتی زندگی می‌کنند. اغلب این افراد قبل از شیوع کووید -۱۹ در بخش خصوصی مشغول کار بوده‌اند و اکنون از توانایی لازم برای تهیه ملزومات خود برخوردار نیستند. از سوی دیگر مقامات ارشد نیز پا به پای فقرا شرایط سختی را تجربه می‌کنند، چرا که گسترش این ویروس باعث کاهش صادرات، صنعت گردشگری و رکود بی‌سابقه اقتصاد در شهرها شده و در نتیجه ذخایر مالی آن‌ها به شدت رو به کاهش نهاده است.

در واقع دولت‌های ملی و محلی در سراسر شهرهای جهان شرایطی بسیار سخت‌تر از مردم را در مواجهه با ویروس کرونا تجربه می‌کنند چرا که باید مسیرهای متعددی را برای مهار شیوع این بیماری کشنده طی کنند. اول اینکه، مقامات رسمی باید تمام توان خود را به کار گیرند تا از انتشار ویروس کرونا جلوگیری کنند و افراد مبتلا را به طور ویژه تحت مراقبت قرار دهند. در مرحله بعد، اثرات این ویروس بر گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه خود را به حداقل برسانند و در نهایت برای سازگاری با هنجارهای جدید، جامعه خود را آماده کنند.

شناسایی افراد آسیب پذیر و تأمین ملزومات زندگی در آرژانتین

مقامات رسمی بوئنوس آیرس پایتخت کشور آرژانتین بر رفع چالش بزرگی که بر سر راه سکونت‌گاه‌های غیررسمی به وجود آمده است، تمرکز کرده‌اند. این افراد با استفاده از نرم‌افزارهایی نظیر واتس‌اپ و فیس‌بوک تلاش کرده‌اند مراقبت از افراد آسیب‌پذیر جامعه، نظیر کسانی که در خانه‌های پرجمعیت زندگی می‌کنند یا افراد پیری که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، در اولویت برنامه‌های مهار شیوع ویروس کرونا قرار داده و برای اغلب این افراد در هتل‌ها و سایر مکان‌ها با کمترین امکان تماس جسمی با سایرین جایی برای سکونت اختصاص دهند. از سوی دیگر دولت بوئنوس آیرس زنان و کودکانی را که ممکن است در این دوران مورد خشونت خانگی قرار گیرند، در همان مراحل اولیه شناسایی کرده و به طور ویژه‌ای مورد توجه حمایتی قرار می‌دهد. توزیع غذا به میزان کافی در میان دانش‌آموزان مدارس و خانواده‌های فقیر و ایجاد آشپزخانه‌های عمومی از دیگر فعالیت‌های مفید مقامات ارشد پایتخت آرژانتین در بحران کرونا به شمار می‌رود.

اختصاص درآمد ماهیانه در هند

افراد فقیری که معیشتشان با تهدید جدی مواجه شده است نیز باید تحت حمایت دولت‌های محلی خود از غذا و منابع مالی کافی برخوردار شوند تا از این طریق بتوان آن‌ها را در خانه نگه داشت و در نتیجه به مهار کروناویروس جدید کمک کرد. دولت اوتارپرادش، از ایالات شمالی هندوستان، برای کارگران غیررسمی نظیر فروشندگان خیابانی، رانندگان و کارگران ساختمانی که در بحران کرونا کار خود را از دست داده‌اند، درآمدی ماهیانه مشخص کرده است.

توزیع غذا و ماسک در اکوادور

در کیتو، پایتخت اکوادور نیز دولت از طریق واحدهای شهری سیار و فروشگاه‌ها، مواد غذایی را به طور رایگان بین افراد نیازمند توزیع می‌کند و ماسک و دستکش رایگان در اختیار آنان قرار می‌دهد.

تمدید مهلت اجاره در السالوادور

در کشور السالوادور در آمریکای مرکزی، دولت از صاحبان ملک خواسته است به مستاجرانی که از توان مالی برای پرداخت رهن یا اجاره برخوردار نیستند، مهلت قانونی دهند و دولت نیز از قطع کردن آب و برق مردم تا بهبود شرایط اقتصادی خودداری می‌کند.

کد خبر 436100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    0 0
    دلیل اصلی نوسانات کرونا در استانها فقط و فقط مسافرت افراد بین استانهاست .هیچ علتی وجود ندارد که چرا یک استانی در بازدهی آمارش کم می شود ولی در بازده دیگری افزایش می یابد .اگر مسئولان واقعا قصد مهار این بیماری را دارندو مصلحتی کم و زیادش نمی کنند .تا انتهای ریشه کنی .مسافرت بین استانها را بطور کلی ممنوع و مسافرت بین شهری استان را با محدودیت بسیار قرار دهند .در غیر اینصورت رعایت پروتکل بهانه ای بیش نیست .دوتا پیک داریم یکی ابتدای بیماری و مسافرت افراد از قم به استانها .دومی بعد از آزاد سازی مسافرتها در خرداد .همه می دانند هیچ علتی وجود ندارد چرا در کردستان و آذربایجان و اردبیل خوش آب و هوا و مازندران و اصفهان وشیراز توریستی یکمرتبه آمار کرونا به وضعیت وخیم و قرمز در آمد.
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    0 0
    هر استانی حق دارد برای حفظ سلامتی شهروندانش مقررات خاص خودش را بگذارد .اگر تهرانی های قصد مسافرت دارند خوب بروند جای دیگر .مگر خوزستان در مقطعی ورودی های خود را مسدود نکرد.مگر در ورودی استان فارس در مقطعی اعلام نکردند تمامی مسافران یک اتوبوس اصفهانی کرونا داشتند .اصفهان چه کرده است .بخاطر سود عده ای صاحبان گردشگری و محصولات دستی تمام مردم را بکشتن می دهیدپنج شنبه عصر و جمعه بروید میدان امام ببینید چه خبر است؟؟؟حتما رفته اید ولی متاسفانه عادت خیلی بدی که داریم این است منتظر هستیم دیگری حرف بزند و محافظه کارانه در انتظار می شینیم .حتی در اتوبوس کسی حاضر نیست شیشه پتجره بغلش را باز کند که نکند دستش خاکی و آلوده شود ولی هوای مسموم داخل اتوبوس را استنشاق می کند و منتظر است دستی از غیب برایش پنجره را باز کند.امان ازین محافظه کاری ها و در نظر گرفتن منافع شخصی.