ارتباط بین مصرف پروتئین گیاهی و طول عمر چیست؟

نتایج بررسی‎های محققان نشان می‌دهد که افراد به منظور افزایش طول عمر خود می‌توانند مصرف پروتئین گیاهی را جایگزین پروتئین حیوانی کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین مصرف پروتئین حیوانی و گیاهی و میزان مرگ و میر افراد نتایج ۳۲ مطالعه را بررسی کردند. از میان ۷۱۵ هزار و ۱۲۸ فرد شرکت کننده در این مطالعات، ۱۶ هزار و ۴۲۹ نفر بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی و ۲۲ هزار و ۳۰۳ نفر به دلیل سرطان جان خود را از دست دادند. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که به طور کلی مصرف پروتئین خطر مرگ و میر را در افراد کاهش می‌دهد.

رژیم‌های غذایی سرشار از پروتئین، به ویژه پروتئین موجود در حبوبات، غلات کامل و آجیل خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و سکته مغزی را کاهش می‌دهد، در حالی که مصرف منظم گوشت قرمز و پروتئین‌های حیوانی می‌تواند باعث بروز بیماری‌های مختلف شود.

نتایج پژوهش‌ها نشان داده است که مصرف پروتئین گیاهی خطر مرگ و میر را به هر دلیلی تا هشت درصد و خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را نیز تا ۱۲ درصد کاهش می‌دهد. در این مطالعه، ارتباط بین مصرف پروتئین حیوانی و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ و میر ناشی از سرطان قابل توجه نبود.

به گفته محققان، کاهش خطر مرگ و میر بر اثر مصرف پروتئین‌های گیاهی ممکن است به دلیل تغییرات فشار خون، کلسترول و قند خون افراد باشد که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت را کاهش می‌دهد. بنابراین پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که مصرف پروتئین گیاهی به جای پروتئین حیوانی می‌تواند تاثیر زیادی بر افزایش طول عمر افراد داشته باشد؛ البته به منظور تایید دقیق این موضوع لازم است مطالعات دیگری در این زمینه انجام شود.

کد خبر 436063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.