‌چهار مدعی کفش طلای ایران + عکس

در فاصله چهار هفته تا پایان رقابت‌های لیگ برتر چهار بازیکن به صورت جدی شانس زیادی برای آقای گلی در لیگ نوزدهم را دارند.

به گزارش ایمنا نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران تا چهار هفته دیگر به اتمام می‌رسد و یکی از جذاب‌ترین رقابت‌های باقی‌مانده پس از مشخص شدن قهرمان لیگ، آقای گل این فصل است. جایی که چهار بازیکن به صورت جدی در رقابت هستند و سه بازیکن دیگر نیز می‌توانند با انجام دادن معجزه، کفش طلای فوتبال ایران را به دست بیاورند. در ادامه با چهار مدعی اصلی این عنوان آشنا می‌شویم.

شهریار مغانلو (۱۲ گل - پیکان)

آقای گل فصل پیش لیگ یک حالا در یک شرایط فوق‌العاده قرار گرفته که شاید خودش هم باورش نمی‌شد. شهریار مغانلوی خوش قد و قامت در حال حاضر با ۱۲ گل بهترین گلزن لیگ نوزدهم است. او در لباس تیم پایین جدولی پیکان نمایش بسیار خوبی داشته و حالا امیدوار است تا ضمن نگه داشتن پیکان در بالاترین سطح فوتبال ایران، خودش هم عنوان آقای گلی را به دست بیاورد. پیکان در چهار بازی پیش روی خود باید به مصاف تیم‌های تراکتور، صنعت‌نفت آبادان، استقلال و سپاهان اصفهان برود. شهریار در دور رفت مقابل این چهار تیم موفق به زدن ۲ گل شد. حال باید دید او چه کار می‌کند.

شیخ دیاباته (۱۱ گل - استقلال)

مهاجم جذابِ استقلال دیگر مدعی عنوان آقای گلی است. شیخ با گلی که به پارس جنوبی جم زد خودش را ۱۱ گله کرد. اگر در روز آخر مسابقات کار به تساوی کشیده شود شیخ نسبت به دیگر گلزنان در دقایق کمتری توانسته گل بزند و همچنین کمترین پنالتی را وارد دروازه رقبا کرده تا از این حیث نسبت به سه نفر دیگر برتری داشته باشد. دیاباته در نیم فصل اول و در چهار هفته پایانی مقابل تیم‌های سپاهان، شهرخودرو، پیکان و شاهین توانست سه گل به ثمر برساند و اگر این اتفاق مجدداً تکرار شود او با ۱۴ گل فصل را به اتمام خواهد رساند. شیخ می‌خواهد بعد از چند سال استقلال را صاحب آقای گل لیگ کند.

مهدی ترابی (۱۰ گل - پرسپولیس)

تنها بازیکنی که مدعی اصلی کسب آقای گلی لیگ نوزدهم است و در پست خط حمله بازی نمی‌کند، مهدی ترابی است. هافبک خوش اخلاق تیم فوتبال پرسپولیس طبق گفته چند روز پیش خودش می‌تواند از این هفته تیمش را همراهی کند. مهدی در نیم فصل اول و در چهار دیدار پایانی برابر نساجی، ذوب‌آهن، گل‌گهر و سایپا سه گل زد و این یعنی اگر بخواهد با همین روند به کارش ادامه دهد تا عدد ۱۳ پیشروی خواهد کرد. ترابی برای آقای گلی نیاز دارد تا عملکرد بهتری نسبت به نیم فصل اول داشته باشد چرا که در حال حاضر در تعداد گل زده نسبت به ۲ تفر بالایی خود یک و ۲ گل کمتر زده است. قطعی شدن قهرمانی پرسپولیس این کمک را به ترابی می‌کند تا حمایت بیشتری از سوی هم‌تیمی‌هایش داشته باشد.

عیسی آل کثیر (۱۰ گل-صنعت نفت)

مهاجم باتجربه تیم صنعت نفت آبادان دیگر ۱۰ گله لیگ برتر است. عیسی در دور رفت در چهار بازی پایانی تیمش چهار گل به ثمر رساند تا نسبت به نفرات دیگر حاضر در این گزارش نمایش بهتری داشته باشد. با این حال آل کثیر در هفته‌های اخیر فرم خوبی نداشته و ماجراهای فصل قبل برایش تکرار شده است. او اگر می‌خواهد فصل بعد در تیم مورد علاقه‌اش توپ بزند باید در این چند هفته در لباس صنعت نفت مقابل تیم‌های شهرخودرو، پیکان، شاهین و ماشین‌سازی خوش بدرخشد.

به جز نفرات بالا همانطور که گفته شد بازیکنان ۹ گله‌ای چون علی علیپور، ارسلان مطهری و مهدی قایدی نیز شانس دارند و البته هر لحظه ممکن است بازیکنی از جایگاه پایین‌تر بیاید و با تعداد گل‌های فراوان عنوان آقای گلی را در عین ناباوری به دست بیاورد اما با این وجود شانس چهار نفری که گفته شد نسبت به سایرین بیشتر است.

منبع: ایرنا

کد خبر 436056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.