خورشیدِ مجید مجیدی به جشنواره ونیز راه‌ یافت/ مکری و بهرامی در بخش افق‌ها

اسامی فیلم‌های حاضر در هفتاد و هفتمین دوره جشنواره ونیز درحالی اعلام شد که نام فیلم "خورشید" به کارگردانی مجید مجیدی در بین فیلم‌ها راه یافته به بخش اصلی دیده می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز اولین جشنواره مهم بین‌المللی است که در دوران شیوع ویروس کرونا به صورت فیزیکی برگزار خواهد شد. اسامی فیلم‌های حاضر در این دوره جشنواره دقایقی پیش اعلام شد.

در کنفرانس خبری مجازی ونیز، آنتونی باربرا از فیلم "خورشید" جدیدترین ساخته مجید مجیدی به عنوان یکی از فیلم‌های بخش رقابتی جشنواره ونیز نام برد. دو فیلم "جنایت بی دقت" به کارگردانی شهرام مکری و "دست خاموش" از احمد بهرامی نیز نمایندگان سینمای ایران در بخش افق‌های جشنواره ونیز هستند.

بر این اساس فیلم‌ "رابطه" ساخته دنیل لوچتی اولین فیلمی خواهد بود که در جشنواره نمایش داده می‌شود.

رقبای اصلی فیلم مجیدی در بخش اصلی جشنواره "عشاق" ساخته نیکول گارسیا محصول فرانسه، "بین مرگ" ساخته حلال بایداروف محصول آذربایجان، "جهان آینده" ساخته مونا فاستولد محصول آمریکا، "رفقای عزیز" ساخته آندره کنچالووسکی محصول روسیه، "همسر یک جاسوس" ساخته کیوشی کوروساوا محصول ژاپن و "پدر ما" ساخته کلودیو نوس محصول ایتالیا خواهد بود.

به گزارش ایمنا، "خورشید" که در ونیز با نام "بچه‌های خورشید" اکران خواهد شد، نهمین فیلم سینمایی بلند مجید مجیدی است که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه را برد. این فیلم به مساله کودکان کار می‌پردازد و علی نصیریان، جواد عزتی و طناز طباطبایی در کنار هفت کودک کار در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. فیلمنامه این اثر را نیز نیما جاویدی و مجید مجیدی نوشته‌اند.

منبع: ورایتی

کد خبر 436036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.